تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 48710

اخبار سیاسی ۲۷ اسفند؛ تعیین میانگین خدمت سربازی/سرمایه لازم برای تأسیس بانک

اخبار سیاسی ۲۷ اسفند؛ تعیین میانگین خدمت سربازی/سرمایه لازم برای تأسیس بانک

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ فرمانده کل ارتش در جلسه شورای عالی مسکن (ویژه نیروهای مسلح) که با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان و فرماندهان برگزار شد، تاکید کرد که به دنبال آن هستیم که خود را به تکلیف ۱۵۰ هزار واحد مسکن ویژه کارکنان ارتش

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ فرمانده کل ارتش در جلسه شورای عالی مسکن (ویژه نیروهای مسلح) که با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان و فرماندهان برگزار شد، تاکید کرد که به دنبال آن هستیم که خود را به تکلیف ۱۵۰ هزار واحد مسکن ویژه کارکنان ارتش برسانیم.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی افزود: ما اکنون ۵۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن از مرحله پروانه تا مرحله نزدیک به تحویل داریم و نیز ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد هم در حال راه اندازی بوده که جمع این‌ها ۷۸ هزار واحد است که از این تعداد، اراضی ۶۴ هزار و ۴۰۰ واحد را ارتش تأمین کرده و اراضی ۱۳ هزار و ۶۰۰ واحد را نیز وزارت راه و شهرسازی تامین کرده است. به دنبال آن هستیم که خودمان را به تکلیف ۱۵۰ هزار واحد برسانیم و در این خصوص درحال کار با وزارت راه و شهرسازی هستیم.
****
امروز همچنین معاون اول رئیس‌جمهور،  مصوبه هیئت وزیران درباره حداقل سرمایه لازم برای اخذ مجوز تأسیس مراکز فعالیت‌ پولی و بانکی را به بانک مرکزی ابلاغ کرد که بر اساس آن، حداقل سرمایه لازم برای تأسیس مؤسسات پولی و بانکی برای «بانک غیر دولتی: ۲۰ هزار میلیارد تومان»،  برای «مؤسسه اعتباری غیر بانکی: ۱۵ هزار میلیارد تومان» و برای «بانک قرض‌الحسنه: ۵ هزار میلیارد تومان» تعیین شده است.
محمد مخبر همچنین در مراسم امضای قراردادهای بالادستی توسعه شش میدان نفتی شامل میدان مشترک آزادگان و آذر و میادین نفتی سومار، سامان، دلاوران و مسجد سلیمان با اشاره به امضای قراردادهای توسعه میادین نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار با تکیه بر توان، طراحی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اکتشاف نفت و گاز و بانک‌های ایرانی همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از مهمترین حلقه های زنجیره استقلال کشور است که باید از تمام ارکان وزارت نفت و شرکت ملی نفت برای این اقدام بزرگ و بی سابقه در تاریخ کشور قدردانی کرد که به روند اداره کشور کمک شایان توجهی نموده است.
رئیس جمهور هم شب گذشته، در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف به گفت‌وشنود با جمعی از فعالان کسب‌وکارهای فضای مجازی پرداخت و پس از استماع نظرات و دیدگاه‌های ۱۵ تن از صاحبان و فعالان کسب و کارهای دیجیتال، به برنامه های دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در وضع مقررات برای فعالیت این بخش اشاره کرد.
سید ابراهیم رئیسی با بیان این‌که «نظام اجرایی کشور به فعالین بخش اقتصاد دیجیتال اعتماد دارد و مسائل و چالش‌های احتمالی پیش‌روی فعالین این بخش را پیگیری خواهد کرد» از فعالان کسب و کارهای دیجیتال خواست با شناخت مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای حل آن‌ها در ارائه خدمات به مردم و ارتقای کیفیت زندگی آنها نقش‌آفرینی کنند.
****
با توجه به تایید مصوبه مجلس در خصوص کاهش میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه از سوی شورای نگهبان،  نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت که این تصمیم محصول پیگیری مستمر و بدون وقفه اصلاح قانون نظام وظیفه از سوی مجلس طی چهار سال اخیر بود.
محسن پیرهادی افزود: همت و عزم جدی مجلس برای کاهش زمان خدمت سربازی نشان داد بن بست‌ها و سخت‌ترین موانع با رایزنی و تفاهم حل شدنی‌ است و مسئولان، نهادها و سازمان‌ها راهی جز مرتفع کردن مطالبات برحق جامعه ندارند و باید با نیاز و خواست مردم طبق قانون و بر اساس شرع همراه و همگام شوند.
همچنین در واکنش به حادثه درگذشت زوج جوان ساوه‌ای که برای درمان کودک یک ساله خود به یکی از بیمارستان‌های تهران مراجعه کرده بودند، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تربیت پزشکان بیشتر به صورت بومی و متعهد خدمت گفت: کمبود پزشک نتیجه انحصار پذیرش پزشکی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ است. متأسفانه در اکثر دولت‌های گذشته رویکرد وزارت بهداشت در راستای کاهش و ثابت نگه‌ داشتن ظرفیت پذیرش پزشکی بوده است؛ اما در دولت سیزدهم با تأکید رئیس جمهور و حمایت مجلس انقلابی رویکرد افزایش دسترسی پایدار به پزشک از طریق افزایش ظرفیت پزشک بومی در دستور کار قرار گرفته است.
****
ظهر امروز، هادی طحان نظیف  سخنگوی شورای نگهبان ضمن ارائه گزارشی درباره تایید صلاحیت در تعداد از حوزه‌های انتخابیه پرداخت و گفت: روز گذشته صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد و امروز نیز با بررسی‌هایی که داشتیم، صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر مورد تایید قرار گرفت.
در پی شکست پروژه تحریم انتخابات هم فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس با بیان این‌که «مردم با حضور در پای صندوق‌های رای دشمنان را مایوس کردند» تاکید کرد: وظیفه مجلس شورای اسلامی و دولت تلاش برای حل مشکلات مردم به خصوص در بعد معیشتی است.
علی بابایی کارنامی، نماینده ساری در مجلس نیز با تاکید بر این‌که «بزرگترین نعمت جمهوری اسلامی ایران داشتن مردمی فهیم است»، گفت: که اکنون وظیفه مسئولان با حضور مردم در انتخابات سنگین‌تر شده و باید پیام امیدوار کننده به جامعه مخابره کنند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.