تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 48364

اخبار سیاسی ۲۱ اسفند؛ اعطای نشان فتح به فرماندهان/انتقاد از حذف گزینه «عجله دارم»

اخبار سیاسی ۲۱ اسفند؛ اعطای نشان فتح به فرماندهان/انتقاد از حذف گزینه «عجله دارم»

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ صبح امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا طی مراسمی نشان فتح را به سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطا کردند. اعطای این نشان به فرماندهان کل ارتش و سپاه به دلیل عملکرد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ صبح امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا طی مراسمی نشان فتح را به سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطا کردند.
اعطای این نشان به فرماندهان کل ارتش و سپاه به دلیل عملکرد آنان در ارتقای توان دفاعی و رزمی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح، انجام شد که به‌عنوان نماد عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و فاتحان این عملیات‌ها انتخاب شده است.
پس از اعطای نشان فتح به  فرماندهان کل ارتش سپاه، تصویری از آنها در کنار  سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در قالب عکس یادگاری منتشر شد.
امروز همچنین خط تولید پک باتری‌های لیتیومی و انواع باتری‌های سیلد سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع رونمایی شد.
احداث و بهره‌برداری از خط تولید پک باترهای لیتیومی دستاوردهای زیادی از جمله ایجاد آمادگی جهت تامین نیاز کشور به‌ویژه بخش دفاع به انواع پک سنگین باتری لیتیومی و ایجاد آمادگی لازم برای ورود به صنعت حمل‌ونقل الکتریکی برای کشور دارد.
از فردا هم قرار است که مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند آغاز شود. در این رزمایش یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های شناوری کشورهای چین و روسیه شرکت دارند و نمایندگانی از کشور های عمان، آذربایجان، قزاقستان،پاکستان و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند.
هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.
****
مجتبی توانگر،‌ رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس سازمان تعزیرات حکومتی نوشت: الزام شرکت‌های تاکسی اینترنتی به حذف گزینه «عجله دارم» باعث خدشه بر حق انتخاب مصرف‌کننده شده و دسترسی آحاد جامعه به ناوگان عرضه‌کننده حمل و نقل را نیز محدود می‌کند. همچنین ممکن است کرایه سفرها افزایش پیدا کند لذا از اعمال ابزارهای سنتی برای مواجهه با اقتصاد دیجیتال خودداری کنید.
همچنین علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: پس از پیگیری از دستگاه‌های مسئول در ⁧دولت⁩، مطلع شدم خوشبختانه با ورود آقای رئیس جمهور در موضوع ⁧ارز مسافرتی⁩، توزیع این رانت ناعادلانه متوقف می‌شود.
****
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر دو تن از نمایندگان درباره تعیین تکلیف بخش دوم لایحه بودجه سال، گفت که هنوز شورای نگهبان مصوبات مجلس در بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را نهایی نکرده که تا چهارشنبه هفته جاری قطعی خواهد شد لذا عملا جداول تفصیلی بعد از تعطیلات نوروز در مجلس بررسی می‌شود.
رئیس مجلس افزود: ماده ۱۸۲ آیین‌نامه روند رسیدگی به لایحه بودجه را تعیین کرده است ما در مرحله اول تمامی احکام به اضافه منابع و مصارف را براساس پیشنهاد دولت بررسی و تصویب می‌کنیم سپس مصوبات به شورای نگهبان ارائه می‌شود که این پروسه ۴۵ روز طول می‌کشد.
همچنین یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس خواستار قرار گرفتن رسیدگی به طرح اصلاح قانون مهریه در دستور کار جلسات صحن مجلس شد.
حجت الاسلام حسن نوروزی با تاکید بر اینکه طرح مربوط به اصلاح قانون مهریه ۳۵ هزار زندانی را نجات می‌دهد، گفت: از رئیس مجلس می‌خواهم که طرح اصلاح قانون مهریه و موضوع مربوط به فرزندان ایثارگران هرچه زودتر در صحن مجلس مطرح و تعیین تکلیف شود.
در جریان ادامه رسیدگی ها به ایرادات شورای نگهبان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ هم نمایندگان به دولت مجوز دادند تا به صورت علی‌الحساب از منابع بودجه برداشت کنند، این مهلت تا اردیبهشت‌ماه خواهد بود.
گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (دوشنبه) بیست ویکم اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.
در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تائید لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان هم، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس  گفت که لایحه عفاف و حجاب برای سومین بار به شورای نگهبان ارسال شده و همچنان در مرحله بررسی شورا است.
حجت الاسلام موسی غضنفرآبادیتوضیح داد: مجلس بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان و اعمال اصلاحاتی، لایحه عفاف و حجاب را برای بررسی مجدد به شورای نگهبان ارسال کرده است و هنوز پاسخی از شورا دریافت نکردیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.