تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر : 33883

اجراهای «منطقه یک» جشنواره موسیقی نواحی آغاز شد

اجراهای «منطقه یک» جشنواره موسیقی نواحی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، گنبد کاووس از تاریخ ۶ تا ۸ تیر در مجموعه فرهنگی «وارنا» نخستین میزبان این رویداد هنری است که قرار است هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ پذیرای هنرمندان و عموم علاقمندان باشد. محمد نعیمی (موسیقی قزلباش و قزاق ـ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، گنبد کاووس از تاریخ ۶ تا ۸ تیر در مجموعه فرهنگی «وارنا» نخستین میزبان این رویداد هنری است که قرار است هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ پذیرای هنرمندان و عموم علاقمندان باشد.
محمد نعیمی (موسیقی قزلباش و قزاق ـ گلستان)، ابراهیم جرجانی (موسیقی ترکمنی ـ گلستان)، ‌ ایوب حاج‌علی (تعزیه ـ قزوین) و محمود صادقی (دوتار ـ خراسان) در نخستین شب جشنواره در ۶ تیر روی صحنه می‌روند.
تاج‌محمد یلقی (موسیقی گمیشان ـ گلستان)، ‌ نصرت‌الله زرگر (تهران) و رضا کدخدا (غزل‌خوانی، تهران)، ‌مرشد امیرفردی (موسیقی زورخانه ـ قم) و اصغر حاتمی (موسیقی چوپانی ـ‌ سمنان) در دومین شب از جشنواره در ۷ تیر اجرا می‌شوند.
محمدرضا برزگر(موسیقی کتولی ـ گلستان)، سعدی صادقی و حرمت یوسفی (مازندران)، ‌ عاشیق ایمران حیدری(البرز) و علیرضا سلیمانی (دوتار ـ‌ خراسان شمالی) ۸ تیر و در سومین شب جشنواره موسیقی نواحی ایران روی صحنه می‌روند.
این در حالی است که بخش پژوهش، هر روز از ساعت ۱۰ صبح طبق روال هر ساله جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار و با موضوعات «تعزیه در قزوین» توسط حسام رضایی، ‌ «نقاره‌نوازی مذهبی» توسط سعید کاظم‌زاده و «موسیقی عاشیقی» توسط ایمران حیدری ارائه می‌شود.
بخش اول شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی به میزبانی ۵ منطقه ایران به دبیری محمدعلی مرآتی و در یک گستره ملی به‌ همت دفترموسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور به‌صورت غیررقابتی در تیر سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.