تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 32020

ابراز نگرانی وزیر خارجه آلمان از گزارش‌های مربوط به انتقال تسلیحات آفریقای جنوبی به روسیه

ابراز نگرانی وزیر خارجه آلمان از گزارش‌های مربوط به انتقال تسلیحات آفریقای جنوبی به روسیه

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اظهارات آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان پس از آن مطرح شد که دولت پرتوریا اتهامات مربوط به این خبر را رد و سفیر آمریکا را برای پاره‌ای توضیحات احضار کرد. بربوک به خبرنگاران در حاشیه نشست وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در استکهلم سوئد گفت:

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اظهارات آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان پس از آن مطرح شد که دولت پرتوریا اتهامات مربوط به این خبر را رد و سفیر آمریکا را برای پاره‌ای توضیحات احضار کرد.
بربوک به خبرنگاران در حاشیه نشست وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در استکهلم سوئد گفت: من به شدت نگران چنین گزارش‌هایی هستم. ما این اتهامات را به شدت جدی می‌گیریم و با دیگر کشورها در این باره رایزنی می‌کنیم.
روز پنجشنبه “روبن برگتی”،‌ سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی مدعی شد که یک کشتی باری با پرچم روسیه بندر سیمونز تاون را در دسامبر ۲۰۲۲ ترک کرده درحالیکه پر از سلاح و مهمات بوده است.
وی بعدا بابت اظهاراتش به وزارت خارجه آفریقای جنوبی احضار شد.
دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی گفته که شواهدی دال بر اثبات این ادعا وجود ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی نیز روز جمعه توئیت زد که اداره تنظیم کنترل تسلیحات این کشور شواهدی دال بر تایید فروش سلاح به روسیه مرتبط با این بازه زمانی مطرح شده از سوی سفیر آمریکا را ندارد.
در ضمن، دولت آفریقای جنوبی در این باره تحقیقات انجام داده است.
برخلاف آلمان و دیگر کشورهای عضو ناتو، آفریقای جنوبی از اینکه جانب یکی از طرفین جنگ اوکراین و روسیه را بگیرد، خودداری کرده است.
اظهار نگرانی وزیر خارجه آلمان در حالی است که نشریه اشپیگل امروز (شنبه) نوشت، آلمان در حال آماده سازی یک بسته جدید تجهیزات نظامی به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو برای اوکراین است که بزرگترین محموله از زمان حمله روسیه محسوب می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.