تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 13501

آنچه بر کشتی قم در سال ۱۴۰۰ گذشت/ قم چگونه به قطب کشتی مبدل شد

آنچه بر کشتی قم در سال ۱۴۰۰ گذشت/ قم چگونه به قطب کشتی مبدل شد

هادی علیایی، رئیس هیئت کشتی قم در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با عملکرد هیئت کشتی قم در سال جاری عنوان کرد: در حالی که در شرایط کرونایی به سر می‌بردیم؛ اما با پیگری‌های مستمر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توانستیم مسابقات متعددی از جمله ۲۱ جشنواره کشوری استعدادیابی، ۱۷ مسابقه قهرمانی استان و سه

هادی علیایی، رئیس هیئت کشتی قم در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با عملکرد هیئت کشتی قم در سال جاری عنوان کرد: در حالی که در شرایط کرونایی به سر می‌بردیم؛ اما با پیگری‌های مستمر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توانستیم مسابقات متعددی از جمله ۲۱ جشنواره کشوری استعدادیابی، ۱۷ مسابقه قهرمانی استان و سه مرحله لیگ استانی رده سنی نونهالان در دو رشته آزاد و فرنگی برگزار کنیم.

وی با اشاره به میزبانی استان قم از اردو نشینان تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشور و میزبانی دور رفت لیگ برتر کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره) اظهار کرد: ۱۵ نفر به نمایندگی از استان قم در سال ۱۴۰۰در قالب تیم‌های مختلف ملی به مسابقات برون مرزی اعزام شدند که توانستند ۹ مدال رنگارنگ کسب کنند همچنین سه تیم به رقابت‌های مختلف قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی اعزام شدند که آن‌ها نیز موفق به کسب سه عنوان تیمی و ۲۷  مدال انفرادی شدند.

وی با بیان به اینکه ۲۴ ورزشکار و مربی قمی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند، ادامه داد: قضاوت سعید عباسی در رقابت قهرمانی آسیا، گزینشی المپیک (قزاقستان) و رقابت‌های کشتی امیدهای جهان در صربستان از دیگر افتخارات هیئت کشتی استان در سال ۱۴۰۰ بود.

رئیس هیئت کشتی قم با اشاره به برپایی ۲۰ مرحله اردوی آماده سازی کشتی آزاد، فرنگی، آلیش و ساحلی در شرایط کرونایی، گفت: اردوی بستر سازی و آماده سازی تیم منتخب خردسالان، نونهالان و نوجوانان با حضور تورج ظفری برگزار شد.

وی در رابطه با فعالیت هیئت کشتی قم در زمینه توسعه زیرساخت‌های باشگاه‌های ورزشی تصریح کرد: اقدامات متعددی در راستای نوسازی و بهسازی سالن‌های کشتی استان قم صورت گرفت.

علیایی با اشاره به اینکه سالن کشتی در سالن شهدای روستای فردو نیز در سال جاری راه اندازی شد، ادامه داد: استان قم ۱۱ باشگاه خصوصی کشتی دارد همچنین هیئت کشتی استان قم نیز دو باشگاه دارد.

وی بیان کرد: در راستای توسعه و گسترش دامنه فعالیت‌های هیات کشتی، جلسات متعددی با مسئولین استانی از جمله استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر، مسئولین آموزش و پرورش و… و. برگزار شد.

رئیس هیئت کشتی قم یادآور شد: برای به روز نگه داشتن دانش مربیان کشتی استان، به صورت مستمر و هفتگی کارگاه بازآموزی مربی گری کشتی آزاد با با تدریس تورج ظفری برگزار کردیم.

وی افزود: برگزاری مسابقات به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، دهه مبارک فجر، هفته بسیج، برگزاری مسابقات مختلف استانی مزین به نام شهداء به ویژه شهدای ورزشکار، تجلیل از مربیان و داوران و شارژ مالی ورزشکاران پیش از اعزام به مسابقات المپیک و مسابقات جهانی از جمله اقدامات حوزه فرهنگی هیئت کشتی قم در سال جاری بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.