تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر : 2178

آغاز پویش نذر خون از تاسوعای حسینی تا اربعین

آغاز پویش نذر خون از تاسوعای حسینی تا اربعین

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راه اندازی پویش نذر خون در راستای عمل به مسولیت اجتماعی در سراسر کشور، گفت: اولویت فعالیت های سازمان انتقال خون ایران رعایت کامل استانداردها و ارتقای کیفیت است و تمامی استانداردهای فنی سازمان در ایام شیوع کرونا حفظ شده است. به طوری

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راه اندازی پویش نذر خون در راستای عمل به مسولیت اجتماعی در سراسر کشور، گفت: اولویت فعالیت های سازمان انتقال خون ایران رعایت کامل استانداردها و ارتقای کیفیت است و تمامی استانداردهای فنی سازمان در ایام شیوع کرونا حفظ شده است. به طوری که در تمامی فعالیت های فنی سازمان، کیفیت بر کمیت اولویت دارد و هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا بسیاری از کشورهای دنیا برای جلوگیری از کاهش ذخایر خون استانداردهای اهدای خون را تغییر دادند، افزود: برنامه نذر خون امسال طبق سنوات قبل در ماه های محرم و صفر با شعار فرهنگ حسینی و نذر عاشقان اباعبدا… حسین (ع) در ادارات کل انتقال خون سراسر کشور برگزار خواهد شد. بر این اساس پویش نذر خون از تاسوعای حسینی تا اربعین راه اندازی خواهد شد.

حاجی بیگی ادامه داد: فرهنگ اهدای خون به عنوان یک فرهنگ انسان دوستانه و ایثارگرانه به محلی برای حضور عاشقان امام حسین (ع) به عنوان مصداق حقیقی کشتی نجات در جامعه اسلامی ما و حضور در مراکز انتقال خون جهت اهدای خون اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در تمامی مراکز انتقال خون سراسر کشور شیوه نامه های بهداشتی در بالاترین سطح رعایت می شود و سلامت اهدا کنندگان خون، وظیفه اصلی مراکز انتقال خون است. بر این اساس همه هموطنان در این ایام برنامه نذر خون را در کنار سایر نذورات در ماه های محرم و صفر در برنامه کاری خود قرار دهند.

حاجی بیگی گفت: در عین حال در خواست داریم شهرداری ها و مراکز سلامت شهرداری و فرهنگسراها و همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوان همیشگی و همراه انتقال خون در امر اهدای خون در ایام سوگواری حضرت اباعبدا … الحسین (ع) در راه اندازی پویش نذر خون در کنار سازمان انتقال خون قرار گیرند. برنامه و پویش نذر خون برای اولین بار در کشور ما در میان کشورهای منطقه از سالها پیش شروع شد و امیدواریم امسال نیز با رعایت همه پروتکل های بهداشتی با موفقیت در سراسر کشور در مراکز انتقال خون اجرا شود.

وی با بیان اینکه امسال پویش نذر خون با اهدای خون ورزشکاران و با همکاری فدراسیون های ورزشی در سراسر کشور آغاز خواهد شد، گفت: امسال با توجه به برگزاری المپیک و حضور ورزشکاران کشورمان در این رویداد مهم و شعار “هر اهداکننده خون یک قهرمان است” با دعوت از ورزشکاران عزیز کشورمان منتظر حضور گرم ایشان در مراکز انتقال خون هستیم و برنامه نذر خون از تاسوعای حسینی شروع و تا اربعین ادامه خواهد داشت.

حاجی بیگی گفت: هدف از این پویش همدلی، همراهی و مشارکت جامعه ورزشی کشور به عنوان جمعی از سفیران انتقال خون در امر اهدای خون در سراسرکشور است.

وی تاکید کرد: هنگام مراجعه به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون داشتن کارت شناسایی معتبر الزامی است. همچنین برای اهداکنندگان بار اول همراه داشتن کارت ملی و اهداکنندگان مستمر خون، کارت شناسایی معتبر کافی است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.