تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر : 3371

آتش‌سوزی‌های جنگلی جدید در حومه آتن

آتش‌سوزی‌های جنگلی جدید در حومه آتن

به گزارش ایسنا، نیروهای امدادی در حال مقابله با دو آتش سوزی جدید در نزدیکی آتن و جزیره “اِویا” در یونان هستند. اولین مورد حریق، صبح روز گذشته (دوشنبه) در جزیره اویا رخ داد که در اوایل این ماه نیز بیش از ۱۰ روز در آتش سوخت. آتش سوزی دوم نیز در منطقه ویلیا در

به گزارش ایسنا، نیروهای امدادی در حال مقابله با دو آتش سوزی جدید در نزدیکی آتن و جزیره “اِویا” در یونان هستند.

اولین مورد حریق، صبح روز گذشته (دوشنبه) در جزیره اویا رخ داد که در اوایل این ماه نیز بیش از ۱۰ روز در آتش سوخت.

آتش سوزی دوم نیز در منطقه ویلیا در شمال غربی آتن در حالی گزارش شده که نیروهای امدادی این منطقه پس از پنج روز درگیری با شعله‌های سرکش آتش، روز جمعه توانسته بودند آن را مهار کنند.

بر اساس گزارشات، آتش سوزی در حال حرکت به سمت تفریح گاه ساحلی مارماری واقع در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرقی آتن بود جایی که مقامات نیز در حال آماده سازی خدمات برای تخلیه مردم از منطقه با قایق بودند.

از پایان ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) در مجموع بیش از ۱۱۶هزار هکتار از اراضی یونان بر اثر آتش سوزی های گسترده سوخته است. همچنین صدها خانه و مغازه کوچک در اویا و حومه پایتخت این کشور از بین رفته اند.

دو نفر از جمله یک آتش نشان داوطلب در تابستان امسال جان خود را از دست داده و دست کم چهار نفر دیگر نیز به دلیل جراحات سوختگی در بیمارستان بستری شدند.

مقامات یونانی در پیامی روز یکشنبه هشدار وقوع حریق در مناطق مختلف این کشور را داده بودند.

به گزارش یورو نیوز، دانشمندان بیش از پیش احتمال می‌دهند که این آتش سوزی های گسترده ناشی از تغییرات آب و هوایی و محصول فعالیت های انسانی نظیر سوزاندن زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی هستند و در آینده نیز تشدید خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.