تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 9243

صنعت خودرو باید از انحصار خارج شود

صنعت خودرو باید از انحصار خارج شود

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجلس علاقمند به هموار شدن مسیر واردات خودرو است چرا که متأسفانه دو شرکت خودرو ساز علاوه بر کاهش کیفیت خدمات هر چند ماه یک بار با افزایش بی رویه قیمت‌ها باعث بی اعتمادی مردم به صنعت خودروسازی می‌شوند و این مسئله فشار زیادی به

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجلس علاقمند به هموار شدن مسیر واردات خودرو است چرا که متأسفانه دو شرکت خودرو ساز علاوه بر کاهش کیفیت خدمات هر چند ماه یک بار با افزایش بی رویه قیمت‌ها باعث بی اعتمادی مردم به صنعت خودروسازی می‌شوند و این مسئله فشار زیادی به مردم وارد می‌کند.

وی ادامه داد: کاستی‌ها، نوسانات و معضلات بازار خودرو یکی از حوزه‌هایی است که هم به معیشت مردم مرتبط است و هم ردپای رانت، انحصار و برخی مفاسد در آن به چشم می‌خورد.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: بر این اساس نمایندگان به دنبال راهکاری بودند تا از یک طرف رقابت مناسبی در بازار خودرو شکل بگیرد و از طرفی سطح کیفی و ایمنی خودروهای داخلی افزایش یابد، ضمن اینکه توازن لازم در عرضه و تقاضا در بازار خودرو ایجاد شود.

آصفری گفت: برخورداری از کالای باکیفیت حق مردم است. تلاش مجلس این است که مسیر واردات خودرو باز شود و مردم بدون دغدغه خودرو وارد کنند.

وی تأکید کرد: اقدامی که از سوی مجلس صورت گرفت به مصوبه‌ای انجامید که بنا بر آن باید به ازای واردات خودرو، صادرات تجهیزات خودرو انجام شود اما علاوه بر مصوبه مجلس برای واردات خودرو باید سایر دستگاه‌های متولی همراه مجلس باشند که این مصوبه عملیاتی شود و انحصار صنعت خودرو شکسته شود.

منبع : مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.