تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 18564

حیدری: بعید است قطعنامه‌ای در شورای حکام به سرانجام برسد

حیدری: بعید است قطعنامه‌ای در شورای حکام به سرانجام برسد

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان گفت:‌ ما بارها به آژانس اعلام کرده ایم که برنامه هسته‌ای ایران کاملا شفاف است و آژانس هم این موضوع را تأیید کرد. آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان گفت:‌ ما بارها به آژانس اعلام کرده ایم که برنامه هسته‌ای ایران کاملا شفاف است و آژانس هم این موضوع را تأیید کرد. آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در ایران به این موضوع اعتراف می‌کرد که برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب آژانس بوده و انحرافی ندارد اما اینکه تحت لابی صهیونیستی و عربی حرف خود را عوض می‌کند، موضوع دیگری است.

وی افزود: ما بارها به آژانس و آقای گروسی تذکر داده ایم که واقعیات گزارش را ارائه دهد و ابهام ایجاد نکند. ابهامات هم متأثر از لابی صهیونیست‌ها است. اینکه آقای گروسی به اسرائیل سفر کرده ادعای جمهوری اسلامی را ثابت می‌کند که آژانس متأثر از مسائل سیاسی و نه کارهای تخصصی و کارشناسی و راستی آزمایی کار می‌کند. آژانس نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ابهام ایجاد می کند و این کارها هم تحت لابی صهیونیستی عربی انجام می‌شود. در گذشته هم چنین ابهاماتی ایجاد کردند اما نتیجه نگرفتند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: واقعیت که در فضای بین‌الملل وجود دارد این است که جمهوری اسلامی به دنبال کسب حق طبیعی خود از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و این توقع مردم از مقامات و مسئولان بوده که ما از دانش هسته‌ای استفاده کنیم. ما در تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آییم. وظیفه ما پیشرفت صنعت هسته‌ای در چارچوب مقررات آژانس است.

حیدری با اشاره به موضوع نشست شورای حکام گفت: روسیه اعلام کرده که پیش‌نویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی را نمی‌پذیرد. روسیه از طرف‌های برجام است منتها می‌داند که برنامه هسته‌ای ایران انحراف ندارد. لذا بعید است که قطعنامه به نتیجه برسد. البته اگر قطعنامه رأی آورد جمهوری اسلامی از برنامه هسته‌ای در قالب آژانس کوتاه نمی‌آید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد:‌م ا در طول ۴۲ سال گذشته برای تحریم هزینه پرداخت کردیم و از تحریم هم به خودکفایی رسیدیم و پیشرفت‌های خوبی داشتیم. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هم دست دولت را باز گذاشته است ولی امیدواریم سه کشور اروپایی و آمریکا به انصاف و عقل خود رجوع کنند که در حق ملت ایران ظلم می‌کنند و اتهاماتی به کشور ما وارد کرده که درست نیست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.