تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر : 8984

ثبت ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن کرونا/عوارض واکسن ها زودگذر است

ثبت ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن کرونا/عوارض واکسن ها زودگذر است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، در پاسخ به پرسشی در خصوص عوارض واکسن‌های کووید، بیان کرد: واکسن و واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ سلامت افراد و جلوگیری از مرگ و میر است. وی با اشاره به اینکه فرآیند تولید واکسن‌های کووید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، در پاسخ به پرسشی در خصوص عوارض واکسن‌های کووید، بیان کرد: واکسن و واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ سلامت افراد و جلوگیری از مرگ و میر است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تولید واکسن‌های کووید تحت پروتکل‌های پیچیده و کاملاً علمی است، عنوان کرد: ایمنی‌زایی و بی خطری واکسن‌ها در فازهای یک، دو و سه بررسی می‌شوند بر همین اساس از سلامت واکسنی که مجوز مصرف برای عموم جامعه را دریافت می‌کند، اطمینان خاطر داریم.

زهرایی تصریح کرد: همچنین در مرحله مصرف هم با نظام مراقبتی که وجود دارد عوارض احتمالی واکسن‌ها رصد می‌شود و برای آنکه گزارش دقیقی داشته باشیم یک سامانه موبایلی هم در سایت www.salamat.gov.ir راه اندازی شده است و افراد می‌توانند در صورتی که در پی تزریق واکسن دچار عارضه‌ای شدند در این سامانه ثبت کنند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت عنوان کرد: تاکنون نزدیک به ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن در سامانه نامبرده ثبت شده است که خوشبختانه عموماً در حد همان عوارض قابل انتظار همچون درد در محل تزریق، کوفتگی بدن، بی حالی و سردرد بودند که بعد از گذشت ۲ تا سه روز خود به خود رفع می‌شوند؛ در کنار فواید بسیار زیادی که واکسن‌ها دارند، این عوارض کاملاً قابل قبول هستند.

زهرایی در پایان با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۹۷ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است، گفت: خوشبختانه عوارض ثبت شده کاملاً قابل انتظار و قیاس با مستندات بین‌المللی بوده و از این جهت نگرانی وجود ندارد.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.