تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲:۰۶
کد خبر : 22608

کشک مایع پاستوریزه سنتی

کشک مایع پاستوریزه سنتی

کشک مایع و کشک جامد یکی از مواد لبنی مورد علاقه بیشتر مردم است که در انواع مختلفی به صورت صنعتی و سنتی تهیه می شود، که طرز تهیه گوناگون و خواص فوق العاده ای دارد.خرید عمده کشک مایع سنتی و صنعتی شما می توانید برای تهیه کشک مایع و جامد با کیفیت بالا با

کشک مایع و کشک جامد یکی از مواد لبنی مورد علاقه بیشتر مردم است که در انواع مختلفی به صورت صنعتی و سنتی تهیه می شود، که طرز تهیه گوناگون و خواص فوق العاده ای دارد.خرید عمده کشک مایع سنتی و صنعتی شما می توانید برای تهیه کشک مایع و جامد با کیفیت بالا با کارشناسان آراد برندینگ تماس برقرار کنید و از بهترین محصولات برخوردار شوید.

کشک می تواند به صورت غیر استاندارد هم تولید شود و دارای کیفیتی بسیار پایین باشد، برای همین توصیه می شود که کشک هایی با برندهای شناخته شده و معتبر تهیه کنید که روی انها نظارت باشد و تحت نظر استاندارد تولید گردد، کشک از دوغ جوشانده شده حاصل می شود.

این محصول در گذشته به صورت سنتی ساییده وبه مصارف خانگی می رسیده ولی امروزه به دلیل ویژگیهای خاص ان تبدیل به یک ماده غذایی پرارزش در ایران وجهان شده است.

کشک مایع از کشک خشک سنتی که در یک پرسه تولید تبدیل به کشک مایع سنتی وسپس پاستوریزه می گردد و بسته بندی و عرضه می گردد.کشک خشک سنتی انواع مختلفی دارد که بر اساس محل تولید انها با یکدیگر متفاوت هستند.

کشک معمولاً دارای عطر و طعم خاصی می باشد، ولی اگر به خوبی دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که کشک ها طعم های متفاوتی با یکدیگر دارند و این به آن خاطر است که شیر های تهیه شده از دام رنگ و بوی متفاوتی با هم دارند و بستگی به چراگاه ها و علوفه هایی که از آن تغذیه می کنند دارد، لذا عطر و طعم کشک بستگی به تغذیه گاو و گوسفند دارد که از شیر آنها کشک به دست می آید.

کشک مایع پاستوریزه

کشک سنتی پاستوریزه نسبت به محصولات سنتی مشابه زمان ماندگاری طولانی تری دارد. نکته: کشک سنتی پاستوریزه به دلیل وجود چربی طبیعی موجود در آن بسیار خوشمزه ولذیذ می باشد.

بسته بندی کشک مایع پاستوریزه آخرین مرحله تولید کشک سنتی پاستوریزه بسته بندی ان است که از اهمیت بسیار زیادی برخورداراست.

کشک پاستوریزه باید در ظروف سالم، تمیز و غیر قابل نفوذ بسته بندی شود تا هم عطر وطعم ان حفظ شود وهم سالم وباکیفیت به دست مصرف کننده برسد. کشک مایع پاستوریزه را میتوان در پلاستیک های سه لایه پلی اتیلنی بسته بندی نمود که برای مصارف روزانه کاربرد دارد.

وزن بسته بندی های کشک مایع پاستوریزه سنتی برای مصارف خانوار 450 گرمی و 900گرمی است و برای مصارف رستورانی 5کیلو گرم و10 کیلو گرم است.نکته:درهمه بسته بندی ها باید علائم اجباری نگهداری در یخچال درج شود.

کشک سنتی پاستوریزه خشک کشک خشک یه ماده غذایی ترش مزه است که از دوغ غلیظ شده تهیه میگردد. کشک خشک پاستوریزه کشکی است از دوغ پاستوریزه ویا شیر پاستوریزه تهیه شده باشد دوغ را با جوشاندن غلیظ میکنند سپس نمک ویا سبزیجات به آن اضافه میکنند ودر دستگاه خشک کن مخصوص کشک،خشک مینمایند. این ماده غذایی مقوی وخوشمزه بعنوان تننقلات برای کودکان وبزرگسالان درهمه جهان طرفداران زیادی دارد.

کشک مایع سنتی

آیا می دانید که چرا به کشک مایع سنتی نمک میزنند؟ چند دلیل برای این کار وجود دارد، دلیل اول این است که به آن طعم خوبی میدهد، دلیل دیگر این است که باعث جلوگیری از فساد کشک می شود و دلیل سوم این است که باعث می‌شود کشک زودتر خشک شود.

بهتر است کشک مایع را قبل از آن که مصرف کنید اگر از تاریخ مصرف آن گذشته است یا از تاریخ تولید آن مدتی گذشته است بهتر است جوشانده شود.

چون سمی در آن تولید می گردد که با جوشاندن تجزیه می شود و اثر بدی روی بدن ندارد اما توصیه می شود حتماً از کشک های به روز استفاده کنید که مدت زمان زیادی از تاریخ آن گذشته نباشد، باید کشک مایع و حتی کشک خشک را در یخچال نگهداری کنیم زیرا یخچال باعث می شود که میکروب های روی کشک کمتر رشد کرده و از فساد و کپک زدن آن جلوگیری کند، مدت زمانی که کشک می تواند قابل استفاده باشد را معمولاً روی بسته بندی آن درج شده است.

اگر که هنگام مصرف کشک با کپک زدگی آن مواجه شدید به هیچ وجه از آن استفاده نکنید چون بسیار سمی است و ممکن است باعث مرگ شود، هیچگاه از کشکی که کپک زده است استفاده نکنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.