تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۳۵
کد خبر : 10234

اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی در لرستان ضروری است

اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی در لرستان ضروری است

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به مشکلات عمده لرستان در موضوع آب، حق آبه و سدسازی و مشکلاتی که در حوضه آب وجود دارد نیاز است که در مصوبات سفر هیات دولت به این مهم اهتمام ویژه صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه در لرستان میانگین کشت اراضی

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به مشکلات عمده لرستان در موضوع آب، حق آبه و سدسازی و مشکلاتی که در حوضه آب وجود دارد نیاز است که در مصوبات سفر هیات دولت به این مهم اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در لرستان میانگین کشت اراضی آبی ۲۳ درصد و میانگین کشوری ۴۳ درصد است، افزود: اگر بتوانیم در بخش سدسازی، حق آبه و مهار آب‌های سطحی مصوباتی را از دولت بگیریم می‌توانیم کمک شایان و بزرگی به لرستان داشته باشیم.

کاظمی اضافه کرد: یکی از مطالبات جدی مردم،ر بحث راه‌ها شامل بزرگراه‌ها، چهارخطه‌ها و به ویژه راه‌آهن و جاده دسترسی پلدختر است.

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وزیر راه و شهرسازی صحبت‌هایی انجام شده که بازدیدی از جاده پلدختر داشته باشند.

وی افزود: امیدوارم در مصوبات هیئت دولت به استان اعتباری را برای جاده پلدختر اختصاص دهند.

کاظمی گفت: در کل استان یکی از بحث‌های مهم راه آهن و دیگری راه‌های مواصلاتی و راه‌های بین شهری و روستایی است که امید می‌رود دولت اعتباراتی را برای آنها در نظر بگیرد تا امسال تحولی در بحث راه ها برای استان ایجاد شود.

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لرستان استانی با قابلیت کشاورزی است و ضرورت دارد برنامه های توسعه‌ای لحاظ کنیم چرا که در همه شهرستان‌ها به ویژه پلدختر ایستگاه‌های پمپاژ وجود دارد که باید اعتباراتی را برای آنها در نظر بگیریم.

وی گفت: ۸ ایستگاه پمپاژ در شهرستان پلدختر وجود دارد که سه ایستگاه پمپاژ مربوط به وزارت نیرو و ۵ ایستگاه دیگر مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است.

کاظمی افزود: این ایستگاه‌ها در شهرستان پلدختر بیش از ۶۰۰۰ هکتار از زمین‌های دیم را آبی و مشروب می‌کند. همچنین سدهای منطقه پل دختر شامل چولهول، بن‌لار و زال هستند که امیدواریم بتوانیم وزارت‌ نیرو، جهاد و راه و شهرسازی را برای این موضوعاتی که مطرح شد متقاعد کنیم.

وی گفت: همچنین درخواستی از سید صولت مرتضوی، معاونت ریاست جمهوری داشتیم که شرکت‌های دولتی همچون شستا با توجه به ظرفیت‌های شهرستان‌ها در لرستان سرمایه‌گذاری کنند تا به دنبال آن نیز ایجاد اشتغال صورت گیرد و هم ظرفیت‌های بالقوه استان به بالفعل تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.