تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 21354

سفیر آمریکا: روابط با چین به دنبال سفر پلوسی به تایوان به بحران تبدیل نمی‌شود

سفیر آمریکا: روابط با چین به دنبال سفر پلوسی به تایوان به بحران تبدیل نمی‌شود

به گزارش ایسنا، «نیکولاس برنز» سفیر آمریکا در چین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: بر این باوریم که سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به یک بحران نمی‌شود. به گفته این سفیر، پکن به سفر پلوسی “واکنشی تند نشان داد و حالا باید مابقی جهان را متقاعد کند که در

به گزارش ایسنا، «نیکولاس برنز» سفیر آمریکا در چین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: بر این باوریم که سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به یک بحران نمی‌شود.
به گفته این سفیر، پکن به سفر پلوسی “واکنشی تند نشان داد و حالا باید مابقی جهان را متقاعد کند که در آینده اقدامی صلح‌آمیز خواهد داشت.”
پلوسی اوایل اوت ۲۰۲۲ به تایوان سفر کرد. این نخستین سفر از سوی یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره از ۱۹۹۷ بود. درضمن، پلوسی به نخستین مقام عالی رتبه آمریکایی تبدیل شد که در ۲۵ سال گذشته به این جزیره رفت.
چین این سفر را محکوم کرده و آن را اقدامی برای دفاع از جدایی‌طلبی دانست و مانورهای بزرگ نظامی را در اطراف این جزیره برگزار کرد. پکن، تایوان را بخش جدایی‌ناپذیر از سرزمین اصلی چین می‌داند و مخالف هرگونه تماس رسمی بین این جزیره خودگردان با دیگر کشورهاست.
آمریکا حامی نیروهای استقلال‌طلب در تایوان است و به این جزیره سلاح می‌فروشد. پکن بارها گفته که سیاست چین واحد یک اصل بنیادی در روابط با آمریکاست و نقض این اصل توسط پکن همکاری بین دو کشور را به مخاطره می‌اندازد و تهدیدی علیه صلح و ثبات در تنگه تایوان است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.