تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر : 36870

۶ روز تا جام جهانی بسکتبال/ فراعنه در سرزمین بالتیک

۶ روز تا جام جهانی بسکتبال/ فراعنه در سرزمین بالتیک

به گزارش ایسنا، رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از ۷ روز دیگر به میزبانی سه کشور فیلیپین، ژاپن و اندونزی آغاز خواهد شد که به همین منظور روزانه به معرفی تیم‌های حاضر در گروه‌های ۸ گانه این رویداد بزرگ جهانی می‌پردازیم. بررسی تیم‌های گروه D جام جهانی بسکتبال ۱- مصر (فراعنه): عمر عبدالحلیم تیم شماره

به گزارش ایسنا، رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از ۷ روز دیگر به میزبانی سه کشور فیلیپین، ژاپن و اندونزی آغاز خواهد شد که به همین منظور روزانه به معرفی تیم‌های حاضر در گروه‌های ۸ گانه این رویداد بزرگ جهانی می‌پردازیم.
بررسی تیم‌های گروه D جام جهانی بسکتبال
۱- مصر (فراعنه):

عمر عبدالحلیم

تیم شماره ۵۵ جهان در رده بندی فیبا هستند که در پنج دوره از رقابت‌های جام ملت‌های قاره آفریقا نیز به عنوان قهرمانی دست یافته‌اند. مصرِی‌ها در دور گذشته که سال ۲۰۱۹ به میزبانی چین برگزار شد،‌ غایب بودند.
یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان مصر در صعود فراعنه به جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، «عمر عبدالحلیم» بود. او با کسب ۴۲ امتیاز در آخرین بازی انتخابی‌ مصر، نام خود را به عنوان دومین بازیکن امتیاز آور در یک بازی از رقابت‌های انتخابی جام جهانی به ثبت رساند. بالاتر از او «گونا را» کره ای قرار دارد که سال ۲۰۱۸ مقابل هنگ کنگ ۴۳ امتیاز کسب کرد.
مصری‌ها ۷ روز دیگر هفتمین حضورشان در جام جهانی بسکتبال را تجربه می‌کنند. بهترین نتیجه این کشور در اولین حضورشان که سال ۱۹۵۰ بود به دست آمد و مقام پنجمی را کسب کردند.
نفراتی چون عمر عبدالحلیم، ایهاب امین، عاصم مارئی و عناس محمود از جمله نفراتی هستند که شاکله اصلی تیم ملی مصر را تشکیل می‌دهند و در راس آن‌ها عبدالحلیم قرار دارد.
۲- مکزیک (حلقه‌های آتش):

خوان توسکانو-اندرسون

تیم شماره ۳۱ در رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) که سابقه قهرمانی در مسابقات آمریکاپ‌ را هم در کارنامه دارد.
حلقه‌های آتش در مسابقات فیبا آمریکاپ ۲۰۱۳ موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌اند.
این برای ششمین بار است که مکزیکی‌ها در جام جهانی بسکتبال حضور خواهند یافت. مکزیکی‌ها در دو دوره (۲۰۱۴ و ۲۰۲۳) از سه دوره اخیر حضور داشته‌اند. بهترین عملکرد آن‌ها قرار گرفتن در رده هشتم مسابقات سال ۱۹۶۷ بوده است. 
«خوان توسکانو-اندرسون» ستاره NBA پلیر مکزیک خواهد بود که حلقه‌های آتش روی کمک‌های او حساب ویژه باز کرده‌ است. نفراتی چون، گابریل ژیرون، ایسرائیل گوتیرز، فابیان جیمز، اورلاندو مندز و پل استول هم به همراه توسکانو، در همه ۱۲ بازی انتخابی مکزیک حضور داشته‌اند.
۳- مونته‌نگرو (کوه‌های سیاه):

مونته‌نگرو تیم شماره ۱۸ رنکینگ جهانی فیبا است که در چهار دوره از رقابت‌های یورو بسکت نیز حضور داشته است. مردان سرزمین بالکان در آخرین روز از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ کسب سهمیه کردند.
این دومین حضور مونته‌نگرو در تاریخ ادوار جام جهانی بسکتبال است. اولین حضور آن‌ها سال ۲۰۱۹ (دوره قبل) در چین بود. کوه‌های سیاه در آن مسابقات از بین ۳۲ تیم حاضر، جایگاه ۲۵ را به دست آوردند.
مونته‌نگرو با جمعیت ۶۰۰ هزار نفری، کوچک‌ترین کشور راه یافته به تاریخ مسابقات جام جهانی بود (جام جهانی ۲۰۱۹ چین) که البته این رکورد در این دوره از رقابت‌های جام جهانی،‌ به کشور «کیپ‌ورد» تعلق گرفت.
نیکولا ووچویچ، بویان دوبلیوویچ و کندریک پری، اصلی‌ترین ستاره‌های تیم ملی مونته‌نگرو در دومین تجربه جهانی این کشور خواهند بود.
۴- لیتوانی (مردان بالتیک):

«دومانتاس سایونیس» و «یوناس والانسیوناس»

پس از کشورهایی چون اسپانیا، استرالیا، فرانسه و اسلوونی، لیتوانی تیم شماره ۸ در رده بندی جهانی فیبا است. تیمی که سه بار عنوان قهرمانی مسابقات یورو بسکت را هم به دست آورده و در واقع قوی‌ترین تیم این گروه است.
تیم ملی بسکتبال لیتوانی، با از دست دادن المپیک ۲۰۲۰ توکیو، برای اولین بار از سال ۱۹۹۲ تا کنون نتوانست در بازی‌های المپیک حاضر شود، اما با به کار گیری ستاره‌های NBA پلیری چون «دومانتاس سایونیس» و «یوناس والانسیوناس» جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ را کسب کرد.
لیتوانی با آمدن به قاره کهن، ششمین حضور و پنجمین دوره متوالی خود در جام جهانی بسکتبال را تجربه خواهد کرد.
مردان حوزه بالتیک در دو دوره اول خود که سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ بود به یک چهارم نهایی رسیدند و در دو دوره ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ نیز به نیمه‌نهایی راه یافتند. البته مردان گوهر اروپا با کسب مقام سومی در سال ۲۰۱۰، بهترین نتیجه تاریخ بسکتبالشان در جام جهانی را به ثبت رساندند.
دومانتاس سابونیس،‌یوناس والانسیوناس، ایگنیس برازدیکی، و آزولاس توبلیس سرشناس‌ترین بازیکنان تیم حوزه بالتیک هستند که شاید به یکی از مدعیان کسب سکو نیز تبدیل شوند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.