تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر : 2216

۵ اتفاق مهم بسکتبال در المپیک/ از خداحافظی اسطوره تا مدال تاریخی استرالیا

۵ اتفاق مهم بسکتبال در المپیک/ از خداحافظی اسطوره تا مدال تاریخی استرالیا

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) پس از اتمام بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در گزارشی به معرفی ۵ اتفاق مهم این دوره از بازی‌های بسکتبال در رقابت‌های المپیک پرداخت. این پنج اتفاق مهم از نظر فدراسیون جهانی به شرح زیر هستند: ۱) خداحافظی اسکولا از تیم ملی آرژانتین فدراسیون جهانی با اشاره به این

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) پس از اتمام بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در گزارشی به معرفی ۵ اتفاق مهم این دوره از بازی‌های بسکتبال در رقابت‌های المپیک پرداخت.

این پنج اتفاق مهم از نظر فدراسیون جهانی به شرح زیر هستند:

۱) خداحافظی اسکولا از تیم ملی آرژانتین

فدراسیون جهانی با اشاره به این اتفاق نوشت: «آیا تا کنون سخت‌تر و ناراحت کننده‌تر از اتفاقی که در دیدار یک چهارم نهایی المپیک توکیو در بازی تیم‌های استرالیا – آرژانتین رخ داد را در این رشته دیده‌اید؟ سرمربی آرژانتین در حالی یک دقیقه مانده به پایان بازی بازیکن افسانه‌ای خود را از زمین خارج کرد که موقع رفتن او به سمت نیمکت، انگار جهان متوقف شده بود. همه اعضای دو تیم و افراد حاضر در سالن به افتخار این اسطوره دست زدند چرا که دیگر او در لباس آرژانتین به میدان نمی‌رود.»

۲) نمایش جیسون تیتوم 

فیبا با اشاره به عملکرد فوق العاده ستاره جوان تیم ملی آمریکا نوشت: «کسی که در نیمه دوم بازی با اسپانیا باعث شد آمریکا با ۱۵ امتیاز اختلاف به برتری برسد تیتوم بود که سه توپ رودریگز را دفع کرد تا عملکرد درخشانی را به ثبت رسانده و ایالات متحده را تیم برتر میدان کند.»

۳) درخشش دورنت مقابل استرالیا

فدراسیون جهانی بسکتبال درباره کاپیتان و فوق ستاره آمریکا نوشت: «وقتی استرالیا در نیمه نخست بازی مقابل آمریکا ۴۱ – ۲۶ پیش بود، کوین دورنت با ورود به زمین پس از تایم اوت گرفته شده، ۱۷ امتیاز در مقابل ۴ امتیاز استرالیا کسب کرد تا آمریکا برای بازگشت در نیمه دوم آماده شود.»

۴) بتمن (نیکولاس باتوم) برای نجات

یکی از اتفاقات مهم این مسابقات بلاک شات ثانیه‌های پایانی «باتوم» ستاره تیم ملی فرانسه مقابل «کلمن پرپلیچ» از اسلوونی بود که باعث صعود خروس‌ها به فینال المپیک شد. در حالی که «پرپلیچ» می‌توانست با کسب دو امتیاز در ثانیه‌های پایانی بازی اسلوونی را به فینال بفرستد، «باتوم» بار دیگر با درخشش در کارهای دفاعی و پوستر کردن «پرپلیچ» مانع پیروزی یاران «دانچیچ» شد تا خروس‌ها ۸۹ – ۹۰ پیروز شده و پس از ۲۱ سال مجددا به فینال بازی‌های المپیک برسند. این پوستر یا بلاک یکی از اتفاقات مهم این دوره از بازی‌ها بود.

۵) نخستین مدال (برنز) بسکتبال استرالیا

فیبا نوشت: «تیم ملی استرالیا که سابقه و کارنامه قابل توجهی از نظر حضور در بازی‌های المپیک و جام‌های جهانی بسکتبال دارد، سرانجام با شکست دادن اسلوونی در دیدار رده‌بندی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، نخستین مدال خود را در المپیک کسب کرد.»

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.