تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر : 33735

۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه مکانیزاسیون کاشمر اختصاص یافت

۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه مکانیزاسیون کاشمر اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر شنبه در جلسه تسهیلات کشاورزی شهرستان که با هدف بررسی اعتبارات حوزه مکانیزاسیون سال جاری در محل مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سنتی بودن کشاورزی منطقه و ضرورت برون رفت از کشاورزی معیشتی و حرکت به سمت کشاورزی مدرن، راهی جز توسعه

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر شنبه در جلسه تسهیلات کشاورزی شهرستان که با هدف بررسی اعتبارات حوزه مکانیزاسیون سال جاری در محل مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سنتی بودن کشاورزی منطقه و ضرورت برون رفت از کشاورزی معیشتی و حرکت به سمت کشاورزی مدرن، راهی جز توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی نیست.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر تجمیع اراضی و احداث مراکز خدمات کشاورزی را تنها راه برون رفت به سمت کشاورزی مدرن دانست و افزود: این تسهیلات با هدف افزایش بهره وری و نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی، افزایش ضریب مکانیزاسیون، حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کاهش هزینه‌های تولید به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: اعتبارات پیش بینی شده سال جاری در حوزه مکانیزاسیون حدود ۲۵ میلیارد ریال است که کشاورزان می‌توانند به جهت خرید انواع ادوات کشاورزی و دامداران و مرغداران برای تجهیز واحدهای تولیدی خود از این تسهیلات استفاده کنند.
قربان پور اظهار کرد: این تسهیلات، تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل است و به منظور تزریق تکنولوژی‌های روز به بخش کشاورزی و بهینه کردن حوزه مکانیزاسیون ارائه می‌شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر تصریح کرد: ارائه گواهینامه ویژه رانندگی تراکتور و کمباین از راهنمایی و رانندگی یا ارائه گواهینامه مهارت رانندگی و سرویس و نگهداری ماشین‌های کشاورزی از الزامات پرداخت این تسهیلات به متقاضیان است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و درآمدزایی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه بخش کشاورزی است و توجه به این موضوع در اولویت مدیران جهاد کشاورزی قرار دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.