تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر : 37535

۱۷ روز تا مصاف بزرگان کشتی جهان/ ماموریت بزرگ والی‌زاده در بلگراد

۱۷ روز تا مصاف بزرگان کشتی جهان/ ماموریت بزرگ والی‌زاده در بلگراد

به گزارش ایسنا، در فاصله ۱۸ روز مانده به آغاز رقابت‌های حساس و سرنوشت ساز کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد پایتخت صربستان، اتحادیه جهانی کشتی اقدام به انتشار اسامی کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها بر اساس لیست اعلامی کشورهای مختلف کرد، هر چند این لیست ممکن است تا آغاز این رقابت‌ها دستخوش تغییر

به گزارش ایسنا، در فاصله ۱۸ روز مانده به آغاز رقابت‌های حساس و سرنوشت ساز کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد پایتخت صربستان، اتحادیه جهانی کشتی اقدام به انتشار اسامی کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها بر اساس لیست اعلامی کشورهای مختلف کرد، هر چند این لیست ممکن است تا آغاز این رقابت‌ها دستخوش تغییر شود.
اما نگاهی به اسامی حاضر در دو وزن ۵۷ و ۶۱ کیلوگرم نشان می‌دهد در وزن المپیکی ۵۷ کیلوگرم مدعیان زیادی به میدان می‌روند. میلاد والی‌زاده  ۱۸ ساله به عنوان جوانترین ملی‌پوش ایران در بلگراد ماموریت دشواری مقابل عنوان‌داران جهانی خواهد داشت و کسب سهمیه المپیک می‌تواند نتیجه‌ای خوب برای او در اولین تجربه جهانی باشد. برخی چهره‌های شاخص و عنوان‌دار وزن غیر المپیکی ۶۱ کیلوگرم نیز به این وزن آمده‌اند تا در بلگراد با کسب مدال صاحب سهمیه المپیک پاریس شوند. در مقابل، رضا اطری نماینده با تجربه کشتی ایران در وزن ۶۱ کیلوگرم در غیاب برخی چهره‌های مدعی این وزن بیش از پیش شانس تکرار مدال جهانی خود را خواهد داشت.

در مسابقات جهانی بلگراد به عنوان مرحله نخست کسب سهمیه المپیک پاریس قرار است به ۵ نفر برتر اوزان المپیکی ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه المپیک اختصاص پیدا کند. علاوه بر نفراتی که صاحب مدال‌های طلا، نقره و ۲ برنز این مسابقات می شوند، نفرات پنجم این اوزان نیز در یک مبارزه به مصاف هم می روند تا فرد پیروز صاحب سهمیه المپیک شود.
در ادامه بررسی مدعیان حاضر در دو وزن ۵۷ و ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را می‌خوانید:

وزن ۵۷ کیلوگرم: مصاف دشوار والی زاده با مدعیان جهان و المپیک

زائور اوگویف دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۱ و دو طلای جهان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از روسیه مدعی اصلی کسب مدال طلا در بلگراد خواهد بود. البته در این میان محرومیت طولانی مدت روس‌ها از حضور در میادین بین‌المللی می‌تواند نقطه ضعف این کشتی‌گیر شش دانگ باشد.

زلیم خان آباکاروف کشتی‌گیر روسی‌الاصل آلبانی نیز دیگر مدعی جدی این وزن محسوب می‌شود. آباکاروف سال گذشته در بلگراد بر سکوی نخست جهان ایستاد و باید دید اینبار نیز مبارزه در پایتخت صربستان برای او خوش یمن خواهد بود یا خیر.
ری هیگوچی از ژاپن سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان در وزن ۶۱ کیلوگرم به مدال طلا رسید. او همچنین مدال نقره المپیک ۲۰۱۶ در وزن ۵۷ کیلوگرم را در کارنامه خود دارد. این ژاپنی کشتی بلد پس از یک سال حضور در وزن غیر المپیکی ۶۱ کیلوگرم، قصد داشت برای حضور در المپیک بار دیگر به وزن ۶۵ کیلوگرم برود اما ناکامی در رسیدن به مسابقات جهانی ۲۰۱۹ با شکست مقابل اتوگورو باعث شد وی از این تصمیم منصرف شود و برای حضور در المپیک پاریس به وزن ۵۷ کیلوگرم بازگردد. هیگوچی طی سال‌های گذشته دائما در ۳ وزن ۵۷، ۶۱ و ۶۵ کیلوگرم در حال جابجایی بوده است.

سلیمان آتلی ترک نیز دیگر چهره شاخص سبک وزن کشتی آزاد جهان به حساب می آید. آتلی ۲۹ ساله در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ صاحب مدال‌های نقره و برنز جهان شد و حالا قصد دارد با کسب سهمیه المپیک در بلگراد صربستان برای سومین مرتبه راهی المپیک شود تا ناکامی در ۲ دوره قبلی را جبران کند.
آرسن هاروتونیان ارمنستانی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ اسلو و ۲۰۲۲ بلگراد در وزن ۶۱ کیلوگرم به مدال برنز رسید. وی امسال به یک وزن پایین‌تر آمده تا در وزن المپیکی ۵۷ کیلوگرم صاحب سهمیه شود.
آریان سیوترین کشتی‌گیر روسی‌ تیم بلاروس نیز با کسب مدال برنز جهان ۲۰۲۱ یکی از مدعیان این وزن در بلگراد به حساب می آید.
کسب نتیجه مقابل زانبازار مغول نیز برای هر کشتی گیری سخت و دشوار خواهد بود. این کشتی‌گیر مغول سال گذشته در بلگراد بر سکوی سوم جهان ایستاد.
ولادیمیر اگوروف از مقدونیه نیز سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی قاره اروپا به مدال طلا رسید و حالا در ۲۸ سالگی به دنبال کسب اولین مدال خود در مسابقات جهانی است.

نماینده آمریکا در این وزن زین ریچاردز است که در رقابت انتخابی تیم ملی آمریکا دست به کار بزرگی زد و با ۲ شکست قاطع توماس گیلمان چهره شاخص کشتی جهان و دارنده یک طلا و ۲ نقره جهان و یک برنز المپیک به عنوان نماینده این وزن در مسابقات جهانی بلگراد معرفی شد.
وزن ۶۱ کیلوگرم: کوچ مدعیان به هوای المپیک
رضا اطری پس از سال‌ها ناکامی در کسب مدال جهانی سرانجام به یک وزن بالاتر رفت و سال گذشته در رقابت‌های جهانی بلگراد به مدال نقره رسید. اطری امسال نیز نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران در بلگراد است و در مقایسه با کشتی‌گیران حاضر در اوزان المپیکی، کار به مراتب راحت‌تری را برای رسیدن به مدال جهانی پیش رو خواهد داشت.

با رفتن مدعیان جهانی این وزن غیر المپیکی همچون آرسن هاروتونیان نفر اول رنکینگ از ارمنستان و ری هیگوچی نفر دوم رنکینگ از ژاپن به وزن المپیکی ۵۷ کیلوگرم، کار رضا اطری که سال گذشته به مدال نقره جهان رسید بیش از پیش برای ایستادن بر سکوی جهانی آسان خواهد بود.

مدعی اصلی این وزن عباس گاژی ماگمدوف روس است که ۲ سال پیش و در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ بر سکوی نخست جهان ایستاد.
استفان میچیچ صرب نیز سال گذشته در یک وزن پایین‌تر به مدال برنز جهان رسید و امسال با حضور در وزن ۶۱ کیلوگرم یکی از مدعیان کسب مدال محسوب می‌شود.
ویتالی آروجا از آمریکا نیز دیگر مدعی این وزن است که با دو طلای پان آمریکن به دنبال کسب مدال طلای جهان در این وزن غیر المپیکی است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.