تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر : 33839

۱۵۹ گروه دامپزشکی بر ذبح دام در خراسان رضوی نظارت دارند

۱۵۹ گروه دامپزشکی بر ذبح دام در خراسان رضوی نظارت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اعلمی ظهر دوشنبه در نشست خبری دامپزشکی استان خراسان رضوی در آستانه عید قربان اظهار کرد: بدین منظور تعداد ۲۰۲ بازرس بهداشتی و ۴۱ ناظر شرعی بر روند کشتار دام در سراسر استان خراسان رضوی نظارت دارند. مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: این تعداد شامل تیم‌های ثابت و سیار

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اعلمی ظهر دوشنبه در نشست خبری دامپزشکی استان خراسان رضوی در آستانه عید قربان اظهار کرد: بدین منظور تعداد ۲۰۲ بازرس بهداشتی و ۴۱ ناظر شرعی بر روند کشتار دام در سراسر استان خراسان رضوی نظارت دارند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: این تعداد شامل تیم‌های ثابت و سیار است که با همراهی ناظران بهداشتی و شرعی بر روند ذبح مجاز و بهداشتی دام‌ها فعالیت دارند.
وی با اشاره به خطر بیماری‌های مشترک بین دام و انسان گفت: با توجه به گرمای هوا و خشکسالی بیماری‌های مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در صدر بیماری‌های نگران کننده قرار دارد و علاوه بر این سایر بیماری‌ها مانند هاری، کیست هیداتیک و بیماری‌های انگلی نیز می‌تواند تهدیدزا باشد.
اعلمی ادامه داد: در عید قربان کشتار دام‌های قربانی به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری باید به طور مجاز و در کشتارگاه‌های تحت نظارت انجام شود که با فراهم شدن زیرساختهای لازم، تمامی کشتارگاه‌های استان و مشهد در این زمینه در آماده باش برای ارائه خدمات به مردم و شهروندان هستند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی نسبت به پرهیز از کشتار دام در منازل و معابر و همچنین خرید دام زنده و کشتار در کنار جاده‌ها یا خرید گوشت دام کشتار شده خارج از شبکه کشتارگاه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه به هیچ وجه گوشت بلافاصله بعد از کشتار نباید مصرف شود، گفت: رعایت پیش‌سرد لاشه‌ها به معنای نگهداشتن لاشه یا گوشت در دمای چهار درجه بالای صفر برای مدت ۲۴ ساعت است.
شناسایی ۱۷۸ دامداری غیرمجاز در مشهد
در این نشست همچنین محمد سیاح، رئیس شبکه دامپزشکی مشهد نیز اظهار کرد: هم اکنون حدود ۱۷۸ دامداری غیرمجاز در مشهد شناسایی شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی مشهد با اشاره به شناسایی ۳۰ منطقه شهری که کشتار غیرمجاز دام در آن انجام می‌شود، افزود: مناطق کشتار غیرمجاز دام بیشتر در محدوده خیابان کشاورز، خیابان توس ۳۳ و محدوده طرق انجام می‌شود که پایش و کنترل این مناطق با هدف جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام آغاز شده است.
وی تاکید کرد: لازم است شهرداری‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان برای فعالیت دامداری‌های غیرمجاز ساز و کار مشخصی در نظر بگیرند.
سیاح با اشاره به عملیات سم‌پاشی در بازار عرضه دام مشهد با هدف کاهش و کنترل کنه و سلامت دام افزود: همچنین تعداد ۱۸ اکیپ ثابت و ۱۵ گروه سیار در مشهد به همراه ۳۰ دامپزشک، ۷۵ بازرس و هشت ناظر شرعی در روز عید سعید قربان فعالیت دارد.
وی گفت: در عید قربان پارسال ۲ هزار و ۴۹ مورد ذبح در مشهد و کشتارگاه صنعتی مشهد انجام شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.