تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر : 47547

۱۱ نکته که باید پیش از دیدار استقلال و سپاهان بدانید

۱۱ نکته که باید پیش از دیدار استقلال و سپاهان بدانید

به گزارش ایسنا، استقلال و سپاهان اصفهان در جریان حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ‌برتر از ساعت ۱۷:۱۵ روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی به دیدار هم می‌روند. نبرد استقلال و سپاهان از بازی‌های کلاسیک تاریخ لیگ‌برتر است. در ادوار قبلی هیچ تیمی بیش از استقلال، سپاهان را شکست نداده است (۱۴). در سمت مقابل نیز سپاهان

به گزارش ایسنا، استقلال و سپاهان اصفهان در جریان حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ‌برتر از ساعت ۱۷:۱۵ روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی به دیدار هم می‌روند.
نبرد استقلال و سپاهان از بازی‌های کلاسیک تاریخ لیگ‌برتر است. در ادوار قبلی هیچ تیمی بیش از استقلال، سپاهان را شکست نداده است (۱۴). در سمت مقابل نیز سپاهان با ۱۳ غلبه بر استقلال رکورددار پیروزی مقابل این تیم است.
۳ دوئل اخیر ۲ تیم با برتری طلایی‌پوشان همراه بوده و آبی‌های پایتخت به دنبال انتقام هستند. علاوه بر حساسیت ذاتی بازی، جایگاه جدولی استقلال و سپاهان مصاف بزرگ هفته را هیجان‌انگیز تر کرده است.
به بهانه مصاف نفس‌گیر ۲ تیم ۱۱ نکته مهم از این تقابل مرور شده است:
۱. استقلال با ۳۶ امتیاز صدرنشین است. پیروزی در این مسابقه جایگاه آبی‌پوشان را تثبیت می‌کند و باخت مقابل سپاهان برای صدرنشینی شاگردان نکونام تهدیدآمیز است.
۲. سپاهان با ۳۱ امتیاز در رتبه سوم حضور دارد. غلبه بر استقلال، شاگردان مورایس را به رده دوم می‌رساند. باخت در این مسابقه ممکن است به قیمت سقوط ۲ پله‌ای طلایی‌پوشان ختم شود.
۳‌. این بازی تقابل ۲ تیم از تهاجمی‌ترین تیم‌های لیگ است. سپاهان با ۳۳ گل زده خط حمله مرگ‌بار لیگ را در اختیار دارد و استقلال با ۲۵ گل دوم است.
۴. استقلال آمار درخشانی در بازی‌های خانگی خود داشته است. آبی‌پوشان در هر ۸ تقابل خانگی پیروزی میدان بوده‌اند و در این مدت تنها ۳ گل دریافت کرده‌اند.
۵‌. سپاهان ۱۳ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن در بازی‌های خارج از خانه را کسب کرده است.
۶. استقلال با دریافت ۱۰ گل بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد.
۷. استقلال این فصل تنها یک باخت را تجربه کرده که اتفاقاً این شکست در بازی رفت با سپاهان بوده است.
۸. هادی عقیلی با ۳ گل بهترین گلزن تقابل استقلال و سپاهان در لیگ‌برتر است و سپس شیخ‌ دیاباته، میلاد میداوودی، بهنام برزای و رامین رضاییان هر کدام با ۲ گل قرار دارند.
۹. جواد نکونام در ۱۲ تقابل خود با سپاهان، ۳ برد و ۳ مساوی کسب کرده و ۶ بار هم بازنده بوده؛ مورایس نیز در هر ۳ دیدار خود با استقلال به پیروزی رسیده است.
۱۰. برد یک بر صفر (۹ بار) تکراری‌ترین نتیجه تقابل لیگ‌برتری ۲ تیم است.
۱۱. کاوه رضایی، میلاد زکی‌پور، امید نوارفکن، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی و مهدی مهدی‌پور بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای هر ۲ تیم را در کارنامه دارند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.