تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر : 35336

یک نقره و ۳ برنز کاراته ایران در روز دوم قهرمانی آسیا/ شکست قهرمان المپیک در مبارزه جنجالی

یک نقره و ۳ برنز کاراته ایران در روز دوم قهرمانی آسیا/ شکست قهرمان المپیک در مبارزه جنجالی

به گزارش ایسنا، در جریان دومین روز از رقابت های کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در مالزی، بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم به مدال نقره رسید و سجاد گنج زاده در ۸۴+ مردان و سارا بهمنیار در ۵۰- و فاطمه سعادتی در وزن ۵۵- کیلوگرم زنان صاحب مدال برنز شدند. بهمن عسگری در وزن ۷۵-

به گزارش ایسنا، در جریان دومین روز از رقابت های کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در مالزی، بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم به مدال نقره رسید و سجاد گنج زاده در ۸۴+ مردان و سارا بهمنیار در ۵۰- و فاطمه سعادتی در وزن ۵۵- کیلوگرم زنان صاحب مدال برنز شدند.
بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم، در در دور نخست ۲ بر یک ناظیم نورلانف از قرقیزستان را شکست داد. وی سپس برابر کوونچبک مخمدیف از ازبکستان ۳ بر صفر پیروز شد و در سومین مبارزه نیز با نتیجه ۳ بر ۲ سلطان الزهرانی از عربستان را شکست داد و فینالیست شد اما در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب نورکانات آژیخانو از قزاقستان شد و به مدال نقره این مسابقات رسید. سجاد گنج زاده نماینده وزن ۸۴+ کاراته ایران با چهار پیروزی و یک شکست مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا کاراته در سال ۲۰۲۳ را بدست آورد. گنج زاده در اولین‌ مبارزه خود ۹ بر صفر مقابل کیت لاو از ماکائو به پیروزی رسید.وی سپس ۱۰ بر یک حریف خود از اندونزی را برد اما در سومین مبارزه مقابل طارق حمدی از عربستان قرار گرفت و پس از تساوی ۶ بر ۶ با قانون سنشو (اولین امتیاز) نتیجه را واگذار کرد و راهی جدول شانس مجدد شد. در این مبارزه بحث برانگیز در حالی که ضربه کاراته کای عربستانی به سر گنج زاده اصابت نکرد، داوران ۳ امتیاز به او دادند.
این دو کاراته کا در فینال المپیک توکیو نیز به مصاف هم رفتند و در حالیکه گنج زاده از حریف خود عقب بود به علت اصابت ضربه خطای کاراته کای عربستان به ناحیه سر، بیهوش شد و با رای داوران به مدال طلای المپیک رسید. گنج زاده در ادامه در جدول شانس مجدد با نتیجه ۹ بر یک رشیمیکا همس از سریلانکا را شکست داد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این مرحله نیز سلیمان المولا از امارات را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز آسیا ۲۰۲۳ شد. فاطمه سعادتی نماینده وزن ۵۵- بانوان کاراته ایران نیز با چهار پیروزی و یک شکست به مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا رسید. سعادتی در اولین مسابقه خود ۸ بر یک تاچ دوردیوا از ترکمنستان را شکست داد، سپس ۹ بر ۳ چوی وان از هنگ کنن را پشت سر گذاشت.
سعادتی در سومین رقابت برابر سونیچ رخیموا از ازبکستان پس از تساوی یک بر یک با رای داوران و هانتی برنده این‌ دیدار شد و به نیمه نهایی رسید اما در این مرحله ۴ بر یک مقابل کو تسوی از چین تایپه شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. سعادتی در مسابقه رده بندی با نتیجه ۴ بر ۳ کوک ایستری از اندونزی را شکست داد و به مدال برنز آسیا رسید. همچنین سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۰- بانوان کاراته بانوان ایران با سه پیروزی و یک شکست مدال برنز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا را بدست آورد. بهمنیار در اولین مبارزه با نتیجه ۶ بر صفر حریف سریلانکایی را برد ، سپس با نتیجه ۶ بر ۲ نماینده ژاپن‌ را از پیش رو برداشت اما در سومین مبارزه خود با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب حریفی از قزاقستات شد و به دیدار رده بندی رفت. بهمنیار در این مرحله حریف خود از عربستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و به مدال برنز آسیا رسید.
در جریان رقابت های روز نخست نیز نمایندگان ایران صاحب ۲ مدال طلا و ۳ برنز شدند.
نمایندگان پاراکاراته ایران در روز دوم این مسابقات نیز صاحب ۴ مدال طلا و یک برنز شدند.
رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، از روز گذشته (جمعه) در ملاکا مالزی آغاز و تا روز یکشنبه یک مرداد ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.