تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 41669

گروه مسلمان آمریکایی خواستار مداخله بایدن و توقف حملات به غزه شد

گروه مسلمان آمریکایی خواستار مداخله بایدن و توقف حملات به غزه شد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، همچنان که حملات رژیم صهیونیستی در نزدیکی این مجتمع بیمارستانی ادامه می‌یابد، گروه‌های حقوق بشری نسبت به ناتوانی غیرنظامیان در فرار از داخل بیمارستان و در خطر قرار گرفتن کسانی که در داخل این مرکز هستند، هشدار می‌دهند. افراد و سازمان‌های متعددی با انتشار بیانیه‌های خود در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، همچنان که حملات رژیم صهیونیستی در نزدیکی این مجتمع بیمارستانی ادامه می‌یابد، گروه‌های حقوق بشری نسبت به ناتوانی غیرنظامیان در فرار از داخل بیمارستان و در خطر قرار گرفتن کسانی که در داخل این مرکز هستند، هشدار می‌دهند. افراد و سازمان‌های متعددی با انتشار بیانیه‌های خود در رسانه‌های اجتماعی خواستار برقراری آتش‌بس شده‌اند.
شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، سازمانی که در زمینه دفاع از حقوق مسلمانان فعال است درخواست کرد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای متوقف کردن فوری محاصره اعمال شده از سوی کابینه رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان الشفا مداخله کند.
این شورا روز شنبه در بیانیه‌ای نوشت، چنانچه کاخ سفید اجازه به قتل نوزادان در این بیمارستان دهد، «دیگر نباید انتظار داشتن جایگاهی در آمریکا و جهان را داشته باشد.»
در بیانیه این سازمان مسلمان آمریکایی آمده است: «دولت جو بایدن باید همین الان، درست در همین دقیقه، مداخله کرده تا جلوی جنایت جاری علیه بشریت در محل بزرگترین بیمارستان در غزه را بگیرد. محاصره کردن این بیمارستان، استفاده از تک‌تیراندازها برای کشتن خانواده‌های در حال فرار، قطع منابع مورد نیاز برای زنده نگه داشتن نوزادان تازه متولد شده از سوی کابینه علنا نژادپرست و حامی نسل‌کشی نتانیاهو در اسرائیل تنفربرانگیز است. اگر کاخ سفید به کابینه اسرائیل اجازه قتل این نوزادان، بیماران دیگر و پزشکان آنها را بدهد، دیگر نباید انتظار داشتن جایگاهی برای خود در کشور ما و سراسر جهان را داشته باشد.»
سازمان فعال غیرانتفاعی «کمک پزشکی برای فلسطینی‌ها» که در انگلیس مستقر بوده و به جوامع فلسطینی‌ها کمک‌رسانی می‌کند، روز یکشنبه به جمع مطالبه‌کنندگان آتش‌بس پیوسته و اعلام کرد، این آتش‌بس تنها گزینه برای نجات دادن ده‌ها نوزاد نارس و با حال وخیم در بیمارستان الشفاست.
ملانی وارد، مدیر اجرایی ارشد این سازمان در پست‌هایی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، با توجه به قطع برق بیمارستان الشفا و نبود سوخت برای روشن نگه داشتن ژنراتورهای این بیمارستان،‌ نوزادان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان در حال به شهادت رسیدن به سبب نبود اکسیژن هستند.
این مقام هشدار داد، تا زمانی که برق این بیمارستان مجددا برقرار نشود، تعداد نوزادانی که جان خود را در آنجا از دست خواهند داد بیشتر خواهد شد. او خاطر نشان کرد: «تنها گزینه ایمن برای نجات این نوزادان این است که اسرائیل حمله و محاصره خود به بیمارستان الشفا را متوقف کند، اجازه به رسیدن سوخت به بیمارستان دهد و تضمین کند که والدین زنده این نوزادان بتوانند به آنها بپیوندند.»
ملانی وارد همچنین در پست دیگری از بابت برنامه ادعایی رژیم صهیونیستی برای آنچه که «منتقل کردن نوزادان به بیمارستانی ایمن‌تر» خواند، اظهار نگرانی کرده و نوشت: «ما عمیقا از بابت گزارش‌های نسنجیده رسانه‌ای پیرامون بیانیه ارتش اسرائیل درباره کمک به انتقال نوزادان نارس گرفتار در این بیمارستان به یک بیمارستان ایمن‌تر نگران هستیم.»
او عکسی از جاده‌هایی که به زیر آوار خانه‌های فروریخته و ساختمان‌های شدیدا آسیب دیده رفته‌اند، ضمیمه پست خود کرد.
او گفت، در حالی که آمبولانس‌ها قادر به رسیدن به بیمارستان الشفا نبوده و بیمارستان‌های نزدیک به آن نیز نمی‌توانند پذیرای موج بیماران باشند، «نشانی از وجود راهی برای انتقال دادن امن این نوزادان وجود ندارد.»
ملانی وارد بیان داشت: «ضروری است که جامعه بین‌المللی همین الان خواستار آتش‌بس شود و اجازه به فعالیت ایمن این بیمارستان بدهد. ما بار دیگر می‌گوییم که قوانین بین‌المللی باید اجرا شوند. جان هر بیمار، کارمندان درمانگر و فرد آواره در بیمارستان الشفا ارزشمند است و باید محافظت شود.»
مقام‌های بهداشت و درمان غزه می‌گویند رژیم صهیونیستی بیمارستان الشفا را تحت محاصره قرار داده و به تله مرگ برای هزاران کارمند بهداشت و درمان، بیمار و آواره که در داخل آن است، تبدیل کرده است. از زمان اجرا شدن عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس در هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی دست به حملات هوایی علیه غزه زده اما مقام‌های این رژیم حمله به بیمارستان را تکذیب می‌کنند.
آسوشیتدپرس به نقل از وزارت بهداشت غزه گزارش داد، آخرین ژنراتور برق این بیمارستان روز شنبه سوختش تمام شد و این اتفاق به شهادت سه نوزاد نارس و چهار بیمار دیگر در این بیمارستان منتهی شد. این وزارتخانه اعلام کرد، تعداد ۳۶ نوزاد دیگر با خطر مرگ روبرو بوده و ۱۵۰۰ بیمار در بیمارستان شفا، ۱۵۰۰ پرسنل پزشکی و بیش از ۱۵۰۰۰ متقاضی پناه گرفتن در این بیمارستان وجود دارند.
تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت، «بیمارستان الشفا دیگر کارکرد یک بیمارستان را ندارد.»
او نیز به جمع مطالبه‌کنندگان آتش‌بس در غزه در رسانه‌های اجتماعی پیوست و گفت، مقام‌های سازمان جهانی بهداشت با کارمندان بیمارستان الشفا در تماس بوده‌اند و این کارمندان تاکید داشتند که وضعیت در آنجا «پرخطر و حاد» است.
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نوشت: «این بیمارستان سه روز است که بدون برق، بدون آب و با اینترنت بسیار ضعیف باقی مانده و این شدیدا بر قابلیت ما در خصوص ارائه مراقبت‌های ضروری تاثیر گذاشته است. بمباران‌ها و تیراندازی‌های مداوم در منطقه شرایطی که وخیم بود را وخیم‌تر کرده‌اند. به طرزی غم‌انگیز تعداد تلفات بیماران به میزان چشمگیری افزایش یافته است. متاسفانه این بیمارستان دیگر کارکرد خود را به عنوان یک بیمارستان از دست داده است. بیمارستان‌ها که باید پناهگاه‌های ایمنی باشند، در حال تبدیل شدن به صحنه مرگ، ویرانی و یاس هستند و جهان نمی‌تواند ساکت بماند. آتش‌بس همین الان!»
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.