تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 35848

گرما در ژاپن ظرف یک هفته بیش از ۱۱ هزار نفر را راهی بیمارستان کرد

گرما در ژاپن ظرف یک هفته بیش از ۱۱ هزار نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی NHK گزارش داد که در مجموع ۱۱ هزار و ۷۶۵ نفر در هفته گذشته به دلیل عوارض ناشی از گرمای شدید در بیمارستان بستری شده اند که این آمار ۲۵۷۵ نفر بیشتر از هفته قبل از آن است، زیرا دما در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی NHK گزارش داد که در مجموع ۱۱ هزار و ۷۶۵ نفر در هفته گذشته به دلیل عوارض ناشی از گرمای شدید در بیمارستان بستری شده اند که این آمار ۲۵۷۵ نفر بیشتر از هفته قبل از آن است، زیرا دما در اکثر مناطق این کشور روند افزایشی داشته است.
در میان بیماران بستری شده در بیمارستان طی هفته گذشته، ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۹۲۶ نفر دیگر نیز در وضعیت جسمانی وخیم و متوسط ​​قرار دارند. همچنین اکثر افراد بستری شده یعنی ۶۶۴۴ نفر از آن ها بالای ۶۵ سال سن داشتند.
سال گذشته رکورد دما در ماه ژوئن در توکیو ثبت شد.
هشت سال گذشته داغ ترین سال های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریباً به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.
دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر و شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سالهاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.
تغییرات اقلیمی نقش مهمی را در گرمایش زمین ایفا می‌کند. در همین حال عامل مهم دیگر بازگشت پیش بینی شده پدیده آب و هوایی ال نینو است. سازمان جهانی هواشناسی می‌گوید این ترکیب قرار است دمای جهانی را به رکورد جدیدی در پنج سال آینده برساند در حالی که کارشناسان آب و هوایی اظهار کرده‌اند که این اتفاق می‌تواند در سال جاری میلادی یا سال آینده میلادی (۲۰۲۴) رخ دهد.
در عین حال دمای بسیار بالا کار یا ورزش ایمن در بیرون از منزل را غیرممکن می کند، بیماری های قلبی و ریوی را تشدید کرده و آلودگی هوا را بدتر می کند. گرما به ویژه برای افرادی که در فضای باز کار می کنند و برای نوزادان و افراد مسن خطرناک است. با این حال هنگامی که گرما با رطوبت ترکیب شود به مراتب کشنده‌تر می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.