تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 23940

کمالیان: نتیجه دوره فیبا شهریور اعلام شد

کمالیان: نتیجه دوره فیبا شهریور اعلام شد

به گزارش ایسنا، فدراسیون بسکتبال ایران روز چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ از پذیرش صفاعلی کمالیان، مربی سابق تیم ملی بسکتبال به عنوان مدرس بین‌المللی فیبا خبر داد؛ سمتی که برای اولین بار یک ایرانی به آن درست یافته است. در همین راستا صفاعلی کمالیان درباره پذیرفته شدنش به عنوان مدرس بین‌المللی فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (فیبا)

به گزارش ایسنا، فدراسیون بسکتبال ایران روز چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ از پذیرش صفاعلی کمالیان، مربی سابق تیم ملی بسکتبال به عنوان مدرس بین‌المللی فیبا خبر داد؛ سمتی که برای اولین بار یک ایرانی به آن درست یافته است.
در همین راستا صفاعلی کمالیان درباره پذیرفته شدنش به عنوان مدرس بین‌المللی فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (فیبا) به خبرنگار ایسنا توضیح داد: این دوره تقریبا دو ماه قبل برگزار شد و نتیجه آن را شهریور ماه به من اعلام کردند. نتیجه این نوع دوره‌ها به صورت خصوصی به فرد شرکت کننده و همچنین به فدراسیون‌ مربوطه اطلاع رسانی می‌شود.
کارشناس بسکتبال ایران درباره نحوه برگزاری این دوره گفت: ۱۷ شرکت کننده از ۱۵ کشور زیر نظر ۲ مدرس فیبا در این دوره حضور داشتند. محل برگزاری نیز دفتر منطقه‌ای فیبا در قاره آفریقا به میزبانی ساحل عاج بود. قبلا و سال ۲۰۰۷ که بنده در این دوره‌ها حضور یافتم عنوان مدرس بین‌المللی فیبا در آسیا را کسب کردم، اما الان با توجه به تغییرات ایجاد شده در ساختار کلی آموزش و مربیگری در فیبا، عنوان مدرس بین‌المللی فیبا به ما داده شده است. در واقع مدرسین بین‌المللی فیبا می‌توانند با نظر فدراسیون جهانی بسکتبال در هر قاره‌ای که نیاز باشد موارد تعیین شده را به مربیان آموزش دهند.
کمالیان که نخستین مدرس بین‌المللی ایرانی فیبا است، درباره سر فصل‌های جدید این دوره نیز گفت: چند سالیست که فیبا چارچوب‌های آموزش مربیگری خود را تغییر داده و به همین دلیل منابع آموزشی نیز تغییر یافته‌اند. این دوره با کتاب‌ها و روش‌های جدید برگزار شد و دو محور اصلی داشت؛ ۱- چگونه آموزش دهیم و ۲- چه مطالبی را آموزش دهیم. قابل ذکر است که این دوره زیر نظر فیبا و انجمن جهانی مربیان بسکتبال برگزار شد.
او همچنین درباره نحوه عضویت مربیان در انجمن جهانی مربیان بسکتبال گفت: هر فردی که بخواهد در عرصه تیم‌های ملی در رویدادهای فیبا مربیگری کند باید عضو انجمن جهانی مربیان باشد. از طرف دیگر فدراسیون‌های ملی هر کشور هم می‌توانند افراد مد نظر خود را برای عضویت و دریافت کارت مربیگری فیبا به این انجمن معرفی ‌کنند. در حقیقت عضویت در این انجمن به معنای داشتن مزیت فنی به شمار نمی‌رود مگر آنکه فدراسیون مربوطه شرایط فنی‌ خاصی را برای آن طراحی کند.
کمالیان در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ و زمان نخستین تدریس او در سمت جدید مشخص است؟ اظهار کرد: خیر، زمان و تاریخ دقیقی برای نخستین کلاس مشخص نیست. هدف فیبا این است که در سال‌های آینده آموزش مربیان بسکتبال در سراسر جهان را با مدرسین مورد تایید بیشتر انجام دهد. البته بنظر می‌رسد در این زمینه نیاز به توسعهٔ نیروی انسانی وجود دارد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.