تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 37027

کاهش ثروت خانوارها در جهان

کاهش ثروت خانوارها در جهان

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، دو بانک کردیت سوئیس و یو بی اس سوئیس به‌طور مشترک گزارش داده‌اند که مجموع ثروت خانوارها در سراسر جهان طی سال گذشته، ۲.۴ درصد کم شده و به ۴۵۴ تریلیون دلار رسیده است. این نخستین بار در ۱۵ سال گذشته است که شاهد کاهش ثروت خانوارها

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، دو بانک کردیت سوئیس و یو بی اس سوئیس به‌طور مشترک گزارش داده‌اند که مجموع ثروت خانوارها در سراسر جهان طی سال گذشته، ۲.۴ درصد کم شده و به ۴۵۴ تریلیون دلار رسیده است. این نخستین بار در ۱۵ سال گذشته است که شاهد کاهش ثروت خانوارها در جهان هستیم.
تحقیق این دو بانک حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از کاهش ۱۱.۳ تریلیون دلاری ثروت خانوارها در جهان به خاطر کاهش ارزش پول کشورهای دیگر در برابر دلار بوده است.
گفته می‌شود؛ دارایی‌های پولی خانوارهای جهان نسبت به دیگر دارایی‌ها بیشترین افت را در سال ۲۰۲۲ داشته و دارایی‌های ملکی آنها در برابر کاهش ارزش مقاومت کرده است.
در حال حاضر به ازای هر نفر از جمعیت جهان ۸۴ هزار و ۷۱۸ دلار ثروت وجود دارد که نسبت به سال ۲۰۲۱، ۳.۶ درصد کمتر است.
خانوارهای اروپایی و آمریکایی بیشترین کاهش ثروت را در جهان تجربه کرده و ۱۰.۹ تریلیون دلار را از دست داده‌اند و این در حالی است که ثروت خانوارها در کشورهای آمریکای لاتین ۲.۴ تریلیون دلار افزایش داشته است.
در میان کشورها هم خانوارهای آمریکایی بیشترین افت ثروت را به ثبت رسانده و پس از آمریکا، خانوارهای ژاپنی، چینی، کانادا و استرالیایی بیشترین افت ثروت خالص را به داشته‌اند. در روسیه، مکزیک، هند و برزیل اما موضوع برعکس بود و ثروت خانوارها افزایش داشته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.