تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 44410

کاشت یک میلیارد درخت به ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد

کاشت یک میلیارد درخت به ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با امام جمعه قم، با اشاره به طرح نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی ۴ ساله گفت: برای کاشت و نگهداری از یک میلیارد درخت سالانه به ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با امام جمعه قم، با اشاره به طرح نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی ۴ ساله گفت: برای کاشت و نگهداری از یک میلیارد درخت سالانه به ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم.
وی اظهار کرد: اگرچه کشور با کاهش باران مواجه است ولی آب حاصل از بارندگی ۱۲۰ میلیارد مترمکعب است که نیازمند مدیریت و حکمرانی است و با این طرح می‌توان کاشت یک میلیارد درخت در ۴ سال را محقق کرد.
نوبخت با اشاره به این که یک میلیارد درخت، ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد، افزود: کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند بسیاری از مشکلات زیست محیطی را رفع کند.
وی تاکید کرد که علما، مراجع و حوزه‌های علمیه در عرصه فرهنگ‌سازی برای غرس نهال نقش مؤثری خواهند داشت.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این که در ادیان مختلف به درختکاری بسیار سفارش شده است، گفت: در منابع طبیعی بیش از ۲۵۰ میلیون نهال تولید شده است.
نوبخت، حفظ، نگهداری و توسعه پوشش گیاهی در هر کشور را تأمین کننده امنیت زیستی و غذایی یک کشور برشمرد و گفت: ریزگردها در برخی از شهرها مردم را آزار می‌دهد، اگر با کمک مردم نهال‌هایی برای مقابله با بیابان‌زایی کشت شود، گام مؤثری در کاهش ریزگردها برداشته‌ایم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.