تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر : 50094

کادر فنی مقصر از دست رفتن سهمیه وزنه‌برداری شد/ دهدار شاداب نبود

کادر فنی مقصر از دست رفتن سهمیه وزنه‌برداری شد/ دهدار شاداب نبود

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن معتقد است کادر فنی در انتخاب وزنه برای دهدار اشتباه کردند و یک سهمیه ورزش ایران از بین رفت و باید پاسخگوی آن باشند.

سعید محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد رضا دهدار در مسابقات جام جهانی تایلند و از دست دادن سهمیه المپیک گفت: رضا دهدار در یک ضرب عملکرد بسیار خوبی داشت اما واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد در دو ضرب که حرکت تخصصی اوست، چنین نتیجه ضعیفی رقم می‌خورد. به نظرم این نتیجه به خاطر عدم آمادگی کامل او بود و نشان از عدم توانایی‌اش نیست. قطعاً رضا می‌تواند وزنه‌های بهتری در دو ضرب ثبت کند اما به خاطر عدم آمادگی بدنش خالی کرد.
وی گفت: من یادم نمی‌آید تا به حال او در دو ضرب چنین وزنه‌های بزند. به نظرم کادر فنی باید پاسخگویی عملکرد او باشد. با تمام احترامی که برای کادر فنی قائل هستم اما به نظرم عملکرد فوق‌العاده ضعیفی داشتند و باید خودشان پاسخگوی این نتیجه باشند. متأسفانه این عملکرد ضعیف باعث از دست رفتن یک سهمیه المپیک شد و این جای تأسف دارد. اگر دهدار به آمادگی می‌رسید بیشتر از سایر نفرات به مدال آوری او در المپیک امید داشتیم.
محمدپور در ادامه عنوان کرد: تا مسابقات قبلی کادر فنی مدعی بود فرصت برای آمادگی خیلی کم در اختیار داشتند ولی الان حدود دو سال است که تیم را در اختیار دارد و باید پاسخگوی نتایج باشند. در مسابقات قبلی هم وزنه‌برداران آمادگی صد در صد نداشتند و بدنشان خالی می‌کرد. در این مسابقات رضا دهدار هم همین شرایط را داشت. امیدوارم مسئولان فدراسیون از کادر فنی پاسخ بخواهند و عملکرد آن‌ها فراموش نشود. یک سهمیه ورزش کشور از دست رفت و اهمیت زیادی برای ما داشت.
دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن در مورد عملکرد کادر فنی در انتخاب وزنه‌ها برای دهدار گفت: به نظرم در یک ضرب عملکرد خوبی داشتند اما در دو ضرب انتخاب وزنه‌ها خوب نبود. وقتی رضا دهدار در یک ضرب خوب کار کرد من شانس کسب سهمیه را برای او قائل شدم. اما در دو ضرب عملکرد دهدار خوب نبود؛ کادر فنی می‌توانست وزنه ۲۱۴ کیلوگرم را در دوضرب برای او در نظر بگیرد که حداقل فرصت برای وزنه‌های دیگر داشته باشد و خسته نشود.
محمدپور عنوان کرد: به نظرم وزنه ۲۰۸ کیلوگرم برای مسابقه‌ای که ما نه برای مدال و نه امتیاز می‌جنگیدم تصمیم اشتباه بود. این مسابقات برای کسب سهمیه بود و باید با برنامه بهتری وزنه‌ها را انتخاب می‌کردند. البته دهدار در کل شادی لازم هم نداشت و عملکرد او نشان از عدم آمادگی‌اش هم بود. زمانی که دهدار در یک ضرب ۱۷۹ کیلوگرم را ثبت کرد اصلاً باور نمی‌کردم به همین خاطر احتمال می‌دادم در دو ضرب خیلی بهتر کار کند، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.
وی در مورد عملکرد مصطفی جوادی عنوان کرد: به نظرم مصطفی جوادی نیاز نبود به آمادگی ۱۰۰ درصد برسد، چون هدف آمادگی بهتر برای المپیک است. اما به نظرم انصراف او از مسابقات روی عملکرد روانی‌اش تأثیر می‌گذارد. بهتر بود در این مسابقه دو سه حرکت تمرینی انجام می‌داد. او ۶ ماه از مسابقات بین‌المللی دور بود و فرصت خوبی بود که در این مسابقات تمرین می‌کرد البته منظورم این نیست که سنگین کار می‌کرد.
محمدپور خاطرنشان کرد: بهتر بود او در دو ضرب دو سه بار روی تخته می‌رفت و جو مسابقات برای او تداعی می‌شد. نیاز نبود در این مسابقات وزنه سنگین بزند که دچار آسیب دیدگی شود. البته او می‌توانست در جو مسابقه قرار بگیرد به خاطر اینکه چندین ماه از مسابقات به دور است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.