تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر : 34390

ژاپن از احتمال صادرات تسلیحات به کشورهای جهان سوم خبر داد

ژاپن از احتمال صادرات تسلیحات به کشورهای جهان سوم خبر داد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رسانه ژاپنی ان‌اچ‌کی به نقل از هیروکازو ماتسونو،‌ دبیرکابینه ژاپن اعلام کرد: انتقال تجهیزات دفاعی به خارج از کشور یک فضای امنیتی مطلوبی را برای کشور ما ایجاد می‌کند. ما به گفت‌وگوها پیرامون این مسئله ادامه خواهیم داد. یک کارگروه متشکل از نمایندگان هر دو حزب فهرستی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رسانه ژاپنی ان‌اچ‌کی به نقل از هیروکازو ماتسونو،‌ دبیرکابینه ژاپن اعلام کرد: انتقال تجهیزات دفاعی به خارج از کشور یک فضای امنیتی مطلوبی را برای کشور ما ایجاد می‌کند. ما به گفت‌وگوها پیرامون این مسئله ادامه خواهیم داد.
یک کارگروه متشکل از نمایندگان هر دو حزب فهرستی از موضوعات را برای گفت‌وگوهای بیشتر پیشنهاد دادند. یکی از موضوعات اصلی که هر دو حزب توافق کردند، توجیه انتقال تسلیحات به کشورهای جهان سوم تحت یک شرط خاص بود؛ طبق این شرط چنین تسلیحاتی باید به کشورهایی که در معرض تجاوز و یا حمله قرار دارند، ارسال شوند.
طبق گزارش‌ها، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این جلسه از احتمال صادرات تسلیحات پیشرفته به کشورهای جهان سوم حمایت کردند و به برنامه‌های ژاپن جهت ساخت یک جت جنگنده نسل جدید با همکاری ایتالیا و انگلیس اشاره کردند.
این کارگروه جزئیات بیشتر جلسه را در آینده منتشر خواهد کرد و به گفت‌وگوهای خود در این زمینه در پاییز ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.