تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 36806

چرا سبقت‌اللهی در قهرمانی جهان دیسکالیفه شد؟ 

چرا سبقت‌اللهی در قهرمانی جهان دیسکالیفه شد؟ 

ابراهیم برخورداری در گفت‌وگو با ایسنا، بعد از دیسکالیفه شدن گلنوش سبقت‌اللهی در مسابقات قهرمانی جهان باکو اظهار کرد: مسابقات قهرمانی جهان هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و سطح خیلی بالایی دارد. در این مسابقات ۱۴۰۰ تیرانداز حضور دارند و این نشان می‌دهد که تمام کشورها با قدرت به این مسابقات می‌آیند. از این

ابراهیم برخورداری در گفت‌وگو با ایسنا، بعد از دیسکالیفه شدن گلنوش سبقت‌اللهی در مسابقات قهرمانی جهان باکو اظهار کرد: مسابقات قهرمانی جهان هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و سطح خیلی بالایی دارد. در این مسابقات ۱۴۰۰ تیرانداز حضور دارند و این نشان می‌دهد که تمام کشورها با قدرت به این مسابقات می‌آیند. از این جهت هم مهم است که در هر ماده ۴ سهمیه المپیک توزیع می‌شود. به همین دلیل همه کشورها با همه قوا به باکو آمده اند. 
بیشتر بخوانید

حذف سبقت‌اللهی از دور نهایی رقابت قهرمانی جهان

ببینید

ویدیو/ لحظه دیسکالیفه‌شدن سبقت‌اللهی در فینال قهرمانی جهان 

یک دقیقه برای تعمیر و یا تعویض سلاح معیوب
کارشناس تیراندازی گفت: در روز اول تیم تپانچه زنان خیلی خوب کار کرد و توانست مدال برنز بگیرد. گلنوش سبقت‌اللهی هم با رکورد عالی ۵۸۰ توانست به فینال قهرمانی جهان راه پیدا کند و این خیلی مهم است چون سطح مسابقه جهانی با جام جهانی خیلی فرق دارد. در فینال هم که مشکل فنی برای گلنوش رخ داد. در این شرایط یک دقیقه به تیرانداز زمان می‌دهند تا یا مشکل را رفع کند و یا سلاحش را تغییر دهد. 
دلیل این مشکلات به لغو اردوهای هانوفر برمی‌گردد
او دلیل این مشکل را لغو مکرر اردوهای تدارکاتی عنوان کرد و گفت: همه سفرها و اردوهای تیم ملی به هانوفر یا همان آلمان لغو شد. از این جهت آلمان مهم است که در آنجا تیراندازان سلاح‌های خود را به روز و تعمیر می‌کنند تا مشکلات رفع شود. معمولا قبل از مسابقات مهم این سفر را تدارک می‌بینند اما در اینجا یکی پس از دیگری مربیان درخواست این اردو را دادند و هی این اردو لغو شد.
در سطح حرفه‌ای هر تیرانداز دو سلاح به همراه دارد
وی افزود: تیراندازان ما مثل هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی، جواد فروغی، سجاد پورحسینی در سطح جهانی هستند بنابراین باید حرفه‌ای باشیم یعنی هر تیرانداز باید دو قبضه سلاح با خود داشته باشد. خیلی از کشورها این کار را می‌کنند که اگر اتفاق این شکلی رخ داد بتوانند جایگزین کنند. 
مشکل نه از مربی است و نه ورزشکار؛ ابزار حرفه‌ای نیست
او به گفت‌وگوی بین گلنوش سبقت‌اللهی و نصر اصفهانی در جریان این اتفاق اشاره کرد و گفت: من دیدم وقتی این اتفاق برای گلنوش افتاد به آقای نصر گفت “من قبل از فینال کپسولم را پر کردم اما یک مرتبه خالی شده است”. این اتفاق به ندرت برای ورزشکار رخ می‌دهد و این قصور نه از سوی ورزشکار است و نه مربی. چون ورزشکار قبل از مسابقه کپسول را پر کرده و مربی هم لحظه به لحظه قبل از آمادگی در کنار تیرانداز هست. وقتی در بخش سلاح، حرفه‌ای باشیم در صورت بروز مشکل با این حوادث روبه‌رو نمی‌شویم. 

سهمیه المپیک در چنگ سبقت‌اللهی بود 
برخورداری در ادامه گفت: وقتی مربیان برای خرید فشنگ، تجهیزات، تعمیر سلاح و قطعات درخواست اردوی هانوفر می‌دهند برای این روزها است. این مهم اثبات نمی‌شد مگر با همین اتفاق. نفر ششم فینال سهمیه گرفت. سهمیه المپیک در چنگ سبقت اللهی بود که از دست رفت. خیلی سخت است که یک تیرانداز این آمادگی را برای مسابقه بعدی حفظ کند. حتی تیراندازان حرفه‌ای هم نمی‌توانند این کار را انجام دهند. سجاد پورحسینی در باکو طلا گرفت اما او در این مسابقه نتوانست یا جواد فروغی همینطور. تیراندازی بالا و پایین دارد و آنها هیچ وقت در یک نمودار قرار نمی‌گیرند.
همه رقبا از کمپ آلمان به باکو آمده‌اند نه از کشورشان
وی گفت: باید قدر این لحظه هاست را دانست. حالا هم این مشکل از مربی و تیرانداز نبود بلکه باید حرفه‌ای‌گری را یاد بگیریم. چون تیراندازی ایران به این سطح رسیده باید حرفه‌ای فکر و کمک کنیم. هیچ کدام از این رقبا در قهرمانی جهان از کشور خودشان به مسابقات جهانی نیامده‌اند؛ همه از کمپ‌ها و اردوهای آلمان می‌آیند، ما هم باید به این سطح برسیم. 
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.