تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 41230

چرا دختران وزنه‌بردار به قهرمانی جوانان جهان نمی‌روند؟

چرا دختران وزنه‌بردار به قهرمانی جوانان جهان نمی‌روند؟

کوروش باقری در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی علت اعزام نشدن تیم ملی وزنه‌برداری دختران به مسابقات قهرمانی جوانان جهان بیان کرد: رکورد ورودی گذاشته بودیم که هیچ کدام به این رکورد ورودی نرسیدند. برخی نفرات مانند ریحانه کریمی، کیژان مقصودی و غزل حسینی به رکوردها نزدیک بودند اما باز هم آنها به این رکوردها نرسیدند.

کوروش باقری در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی علت اعزام نشدن تیم ملی وزنه‌برداری دختران به مسابقات قهرمانی جوانان جهان بیان کرد: رکورد ورودی گذاشته بودیم که هیچ کدام به این رکورد ورودی نرسیدند. برخی نفرات مانند ریحانه کریمی، کیژان مقصودی و غزل حسینی به رکوردها نزدیک بودند اما باز هم آنها به این رکوردها نرسیدند. متاسفانه دختران هر زمان به خانه می‌روند به شدت افت پیدا می‌کنند که این مسئله کار ما را سخت‌تر می‌کند و نمی‌دانم علت چه چیزی است. 
باقری در پاسخ به این پرسش که رکوردهای درنظر گرفته شده برای دختران تا چه اندازه بالا بود گفت: رکوردهایی بود که با آن می‌توانستند مدال بگیرند و با آن رکوردها بالای ۹۰ درصد، شانس مدال برایشان متصور بودیم. 
او افزود: باید این مسئله به جامعه وزنه برداری بانوان القا شود که قرار نیست تحت هر شرایطی به مسابقات اعزام شویم و باید تکان بخوریم. بخشی از کار با ما است بخشی دیگر به فدراسیون مربوط می‌شود اما  یک بخش از کار هم مربوط به خود ورزشکار است. نفراتی که ما در اردو داریم زیر ۲۰ سال هستند و برنامه‌ای که ما و فدراسیون داریم این است که برای آنها به گونه‌ای افزایش رکورد داشته باشیم که حداقل تا ۱۰ سال تیم ملی بانوان ایران را بیمه کنند. 
باقری در پاسخ به این پرسش که هدف کادر فنی در بخش بانوان این است که دیگر تنها اعزام ملاک نباشد، بلکه ورزشکاران دنبال مدال باشند؟ تصریح کرد: دقیقا همین طور است و ما باید کم کم این سبک و سیاق را دنبال کنیم که مدال بگیریم. اگر هم گاهی مدال دور از دسترس بود، با تعداد خیلی محدود حضور داشته باشیم. حتی اگر قرار است با سه، چهار نفر به مسابقات اعزام شویم تلاش می‌کنیم رنگ و بوی مدال داشته باشیم. البته این مسئله در حال حاضر شامل مسابقات گزینشی المپیک نمی‌شود چون مسیری را شروع کرده‌ایم و باید تا انتهای آن برویم و شانس را به سه وزنه‌بردار ( الهام حسینی، ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز) داده‌ایم. 
او در مورد راه حل فدراسیون برای حل معضل افت دختران وزنه‌بردار در خارج از اردوی تیم ملی تصریح کرد: بخش هایی از مصوبات هیات رییسه فدراسیون وزنه‌برداری به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تا حدودی می‌تواند این مشکل را کم کند. اینکه فعالیت مربیان را یک سال تحت نظر دارند و بهترین‌ها را معرفی می‌کنند، باعث می‌شود مربیان با انگیزه بیشتری در شهرهایشان کار کنند چون یکی از ارزیابی‌ها این است که مربیان، نفرات تیم ملی که به خانه برمی‌گردند را آماده نگه دارند. 
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.