تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر : 36844

پکن: فعالیت «بیو نظامی» آمریکا بیش از سایر کشورهاست

پکن: فعالیت «بیو نظامی» آمریکا بیش از سایر کشورهاست

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارات از سوی وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در پی گزارش وزارت دفاع آمریکا درباره بازبینی تهدیدهای بیولوژیکی مطرح شده است. گزارش “بازبینی موضع بیو دفاعی” پنتاگون، دولت پکن را بابت اقداماتش در حوزه “تسلیحات بیولوژیکی که تهدیدی علیه امنیت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارات از سوی وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در پی گزارش وزارت دفاع آمریکا درباره بازبینی تهدیدهای بیولوژیکی مطرح شده است.
گزارش “بازبینی موضع بیو دفاعی” پنتاگون، دولت پکن را بابت اقداماتش در حوزه “تسلیحات بیولوژیکی که تهدیدی علیه امنیت آمریکا” می‌داند، “تهدید کلیدی و بلندمدت” قلمداد کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانیم، این آمریکاست که بیش از هر کشوری در جهان فعالیت‌های بیونظامی انجام می‌دهد و مایه شک است.
این دیپلمات چینی با اشاره به این مساله که واشنگتن به تقابل تحریک و سیستم مدیریت بیو امنیتی جهانی را تخریب می‌کند، افزود: ایالات متحده اغلب با هدف ژئوپلیتیکی به منظور بازداشتن و سرکوب دیگر کشورها و همچنین حفاظت از منافع هژمونیکی خود، گزارش‌های موسوم به تهدیدها را دستکاری می‌کند.
وانگ ونبین همچنین خاطرنشان کرد، چین از جامعه بین‌الملل در بازبینی اینکه چطور آمریکا از کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی و همچنین تحقق کامل الزامات و تعهدات جهانی تبعیت می‌کند، حمایت می‌کند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.