تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 42529

پنتاگون پولی برای هزینه‌های افزایش یافته‌اش در غرب آسیا ندارد!

پنتاگون پولی برای هزینه‌های افزایش یافته‌اش در غرب آسیا ندارد!

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پالتیکو، ارتش آمریکا مانند دیگر بخش‌های دولت فدرال این کشور تحت یک اقدام مالی موقت عمل می‌کند که هزینه‌ها را در سطح سال قبل متوقف می‌کند. “کریس شروود”، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، از آنجایی که جابجایی نیروهای خاورمیانه برنامه ریزی نشده

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پالتیکو، ارتش آمریکا مانند دیگر بخش‌های دولت فدرال این کشور تحت یک اقدام مالی موقت عمل می‌کند که هزینه‌ها را در سطح سال قبل متوقف می‌کند.
“کریس شروود”، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، از آنجایی که جابجایی نیروهای خاورمیانه برنامه ریزی نشده بود، پنتاگون مجبور شد از حساب‌های عملیاتی و نگهداری موجود پول برداشت کند.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ماه جاری میلادی قانون جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال را امضا کرد تا دولت را تا زمانیکه قانونگذاران بتوانند بر سر لایحه هزینه تمام سال به توافق برسند، فعال نگه دارد.
شروود ادامه داد، چون وزارت دفاع مجبور بود به دنبال بودجه باشد، پول کمتری برای آموزش، تمرینات و استقرارهایی که ارتش پیشتر برای سال برنامه ریزی کرده بود، در اختیار دارد و برخی از پرداخت‌های قراردادی هم شاید به تعویق بیفتد.
وی افزود: رویدادهای جاری باعث شد تا برخی از فرضیه‌های عملیاتی مورد استفاده برای ارائه درخواست بودجه سال مالی ۲۰۲۴ رئیس جمهوری مورد بازبینی قرار بگیرند. همین مساله باعث شد تا نه درخواست بودجه پایه و نه درخواست تکمیلی سال مالی ۲۰۲۴ شامل بودجه برای عملیات ایالات متحده مربوط به اسرائیل نشود.
این مقام پنتاگون ادامه داد: تقویت نیروها در خاورمیانه که شامل تمدید حضور ناوگروه جرالد فورد می‌شود، ادارات نظامی و فرماندهی مرکزی ایالات متحده را وادار کرده که الزامات عملیات فعلی و آتی را بر اساس تحولات در منطقه مورد ارزیابی قرار دهند.
تا بعدازظهر سه شنبه، وزارت دفاع آمریکا گفته بود که هنوز برای ارائه تخمینی درباره هزینه نهایی حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی کار می‌کند.
مقام‌های ارشد پنتاگون هر سال در مورد آسیب‌هایی که اقدامات مالی موقت بر آمادگی نظامی وارد می‌کند، هشدار می‌دهند. فعالیت تحت یک معیار توقف مانع از شروع هر گونه برنامه جدید یا پرداخت هزینه برای هر اقدام بالاتر از سطح سال قبل می‌شود.
این اقدامات بیش از گذشته بر فعالیت‌ها و عملکرد پنتاگون فشار آورده و علتش هم حمایت‌های وزارت دفاع آمریکا از دو جنگ، یکی در غزه و دیگری در اوکراین است.
“کیتلین هیکس”، معاون وزیر دفاع آمریکا در جریان یک رویداد به تاریخ ۲۱ نوامبر در واشنگتن گفته بود: وقتی دولت به دنبال بودجه موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال است، به وزارت دفاع فشار زیادی وارد می‌شود.
هیکس همچنین تخمین زد که تاثیر این بودجه موقت بر پنتاگون باعث می‌شود تا این وزارتخانه ۳۵ میلیارد دلار کاهش بودجه داشته باشد: ما مسئول ایجاد اعتماد با کنگره هستیم تا بتوانیم کاری را که می‌خواهیم، انجام دهیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.