تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 37543

پشت پرده شروع جنگ تحمیلی در «تارکد»/ اسنادی که تازه منتشر می‌شود

پشت پرده شروع جنگ تحمیلی در «تارکد»/ اسنادی که تازه منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌ عمومی مستند، صالح نیکنام کارگردان «تارکد» درباره قسمت جدید این مستند گفت: در قسمت پنجم زمینه های شروع جنگ ایران و عراق بررسی می شود و نقش بازیگران مختلف این جنگ از آمریکا تا صدام و پهلوی بررسی می شود که با نگاهی به اسناد در یکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌ عمومی مستند، صالح نیکنام کارگردان «تارکد» درباره قسمت جدید این مستند گفت: در قسمت پنجم زمینه های شروع جنگ ایران و عراق بررسی می شود و نقش بازیگران مختلف این جنگ از آمریکا تا صدام و پهلوی بررسی می شود که با نگاهی به اسناد در یکی دو دهه قبل واکاوی می شود.
«تارکد»، مجموعه مستند ۱۰ قسمتی و آرشیوی است که به تعدادی از حساس‌ترین موضوعات در تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد و با استفاده از مجموعه اسناد پژوهشی دقیق، جزئیات کمتر شنیده‌ شده از آن رویدادها را بیان می‌کند.
این مجموعه به موضوعات مهم امنیتی تاریخ انقلاب از جمله کارنامه سیاسی شهید بهشتی و ترور وی، آغاز جنگ تحمیلی، پشت پرده حملات شیمیایی عراق در دفاع مقدس، پرونده ابراهیم یزدی، فرار بنی‌صدر، حج خونین سال ۱۳۶۶ و انفجار دفتر نخست‌وزیری پرداخته است.
به گفته کارگردان، وجه تمایز اصلی این مجموعه تمرکز بر اسنادی است که بسیاری از آنها برای نخستین‌بار بازخوانی می‌شود.
مجری طرح و کارگردان مجموعه «تارکد» محمد صالح نیکنام است و از دیگر عوامل آن می‌توان به نویسنده و پژوهشگر: مجتبی نوروز پور و موشن‌گرافیک: احسان میرآبادی اشاره کرد.
«تارکد» تولید مرکز هنری رسانه‌ای نهضت و شبکه مستند سیماست و پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود، تکرار این مجموعه تلویزیونی هم روز بعد ساعت ۱۵ است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.