تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر : 36532

پشت پرده جدایی مربی لهستانی از تیم ملی والیبال چیست؟

پشت پرده جدایی مربی لهستانی از تیم ملی والیبال چیست؟

به گزارش ایسنا، مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور با حضور ۱۸ تیم به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود. تیم ملی ایران هم چند روزی است در ارومیه اردو زده و خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کند. شرایط تیم ملی پیش از این مسابقات عجیب بود و حواشی

به گزارش ایسنا، مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور با حضور ۱۸ تیم به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود. تیم ملی ایران هم چند روزی است در ارومیه اردو زده و خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کند.
شرایط تیم ملی پیش از این مسابقات عجیب بود و حواشی مختلفی پیش آمد؛ از شائبه عدم حضور برخی از بازیکنان در تیم گرفته تا بحث‌هایی که برای تقویت کادر فنی در کمیته فنی فدراسیون انجام شد. در ادامه محمود افشاردوست از مربیگری تیم کنار رفت و مصطفی کارخانه هم به عنوان سرپرست جای اکبر محمدی را گرفت. در ادامه هم عبدالرضا علیزاده به عنوان مربی به کادر فنی اضافه شد و آنالیزور هم تغییر کرد.
اما در فاصله کمتر از یک هفته تا قهرمانی آسیا پاول متئوس وییسکی، مربی تمرین دهنده تیم ملی هم به همکاری خود با ایران پایان داد و به لهستان بازگشت؛ موضوعی نگران کننده در آستانه قهرمانی آسیا که کامل نبودن کادر فنی می‌تواند به تیم ضربه بزند.
پاول از ۱۷ اردیبهشت سال جاری به کادر فنی تیم ملی اضافه شد تا ایران را در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ همراهی کند. پس از لیگ ملت‌ها هم دوباره با فدراسیون برای همکاری به توافق رسید و در تمرینات تیم ملی در تهران و ارومیه برای حضور در قهرمانی مردان آسیا حاضر شد اما پیش از شروع این رقابت‌ها ایران را ترک کرد.
فدراسیون والیبال دلیل جدایی پاول از تیم ایران را آغاز تمرینات باشگاهی این مربی دانست و نوشت: ” با آغاز تمرینات تیم باشگاهی پاول، سرمربی این تیم از باشگاهش خواست تا این مربی لهستانی هر چه زودتر در تمرینات حاضر شود و باشگاه لهستانی با تمدید قرارداد همکاری و حضور وی همراه تیم ملی والیبال ایران مخالفت کرد. این موضوع موجب شد محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در تماس تلفنی با مدیر عامل باشگاه سزارنی رادوم درخواست کند تا پاول تا پایان رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا در کادر فنی تیم ایران باقی بماند که با توجه حساسیت و جدیت نقش وی در تمرینات تیم ترانسفر بیدگوشچ، با وجود موافقت مدیرعامل، سرمربی تیم مخالفت کرد. ”
با این حال اما یکی از شائبه‌هایی که پیرامون این موضوع وجود دارد، جدایی پاول به دلیل اختلاف با میلا عبادی‌پور است چرا که عبادی‌پور پیش از این از حضور پاول انتقاد کرده و او را در سطح تیم ملی ندانسته بود.
اگر این موضوع صحت ندارد پس چرا فدراسیون والیبال با علم به قرارداد باشگاهی این مربی، فکری به حال جایگزینش نکرد و کار را با او ادامه داد تا در چنین موقعیت حساسی کادر فنی ناقص شود و اگر اختلاف با عبادی‌پور درست است، چرا یک بازیکن باید در تیم ملی چنین قدرتی داشته باشد که بتواند کادر تیم را تغییر بدهد؟
اگر هم مشکل مخالفت باشگاه مربی لهستانی بود، باید پیش از این با باشگاه هماهنگی لازم می‌شد نه اینکه در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه، تیم ملی را ترک کند.
انتهای پیام  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.