تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 43174

استعفای رئیس دانشگاه پنسیلوانیا بعد از تظاهرات حامیان فلسطین

استعفای رئیس دانشگاه پنسیلوانیا بعد از تظاهرات حامیان فلسطین

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، لیز مگیل همراه با رئیس دانشگاه هاروارد و ام‌آی‌تی، سه‌شنبه گذشته توسط قانونگذاران آمریکایی که خود را نگران افزایش یهودستیزی در دانشگاه‌های برجسته نشان می‌دادند، به کمیته آموزش و نیروی کار مجلس نمایندگان آمریکا احضار شد. این چهره‌ها با سؤالات تند و تیز الیز استفانیک، رئیس کمیته

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، لیز مگیل همراه با رئیس دانشگاه هاروارد و ام‌آی‌تی، سه‌شنبه گذشته توسط قانونگذاران آمریکایی که خود را نگران افزایش یهودستیزی در دانشگاه‌های برجسته نشان می‌دادند، به کمیته آموزش و نیروی کار مجلس نمایندگان آمریکا احضار شد.
این چهره‌ها با سؤالات تند و تیز الیز استفانیک، رئیس کمیته کنگره مواجه شدند، اما تحت فشار هم با صحبت‌های او موافق نکردند که «درخواست نسل‌کشی علیه یهودیان در محوطه دانشگاه قطعا به منزله آزار و اذیت است» و از این رو، موج انتقاداتی علیه آنها شکل گرفت.
رئیس دانشگاه پنسیلوانیا در سخنانش تاکید کرد که تنبیه دانشجویانی که به نسل‌کشی یهودیان اشاره داشتند، حائز اهمیت نیست بلکه باید دید که شرایط چگونه است. از مگیل خواسته شد تا با «بله یا خیر» پاسخ دهد که آیا این نوع شعارها در محوطه دانشگاه مصداق نفرت‌پراکنی‌ است یا خیر و او مرتبا تکرار می‌کند این به شرایط بستگی دارد.
پس از این جلسه جنجالی، بیش از ۷۰ تن از قانونگذاران آمریکایی خواستار استعفای لیز مگیل از ریاست دانشگاه پنسیلوانیا شدند و او هم شنبه استعفا داد. مگیل همچنین بعدا گفت‌: «در آن لحظه، من بر سیاست‌های دیرینه دانشگاهمان متمرکز شدم – همسو با قانون اساسی ایالات متحده – که می‌گوید گفتار به تنهایی قابل مجازات نیست.»
اکنون فشارها روی رئیس دانشگاه هاروارد و ام‌آی‌تی متمرکز است که آنها هم اظهاراتی شبیه به لیز مگیل ایراد کردند. الیز استفانیک شامگاه شنبه در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «این اول راه مبارزه با یهودستیزی است که معتبرترین نهادهای آموزش عالی آمریکا را نابود کرده است. هاروارد و ام‌آی‌تی کار درست را انجام دهید. جهان نظاره‌گر شماست.»
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.