تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر : 37969

وقوع گرد و خاک گسترده در غرب کشور

وقوع گرد و خاک گسترده در غرب کشور

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا بر اساس آخرین گزارش‌های ارسالی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور به سبب وزش باد و گردوخاک، شعاع دید افقی در بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، همدان، مرکزی،‌ قم و خراسان رضوی کاهش یافته است. شدت گردوخاک در نواحی غربی کشور بیشتر از سایر

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا بر اساس آخرین گزارش‌های ارسالی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور به سبب وزش باد و گردوخاک، شعاع دید افقی در بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، همدان، مرکزی،‌ قم و خراسان رضوی کاهش یافته است.
شدت گردوخاک در نواحی غربی کشور بیشتر از سایر مناطق گزارش شده است، به‌طوری‌که پیش از ظهر امروز (۱۹ شهریور) این پدیده شعاع دید افقی در «سرابله» در ایلام را به ۱۰۰۰ ،«قصرشیرین» در کرمانشاه به ۱۲۰۰، ‌« سرآرود» در کرمانشاه به «۱۵۰۰»،‌ سرپل ذهاب در کرمانشاه و «دره شهر» ایلام به ۲۵۰۰ و «جوانرود»  کرمانشاه به ۲۰۰۰ متر کاهش داد.
وزش باد شدید با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت آبدانان ایلام را درنوردید و سبب کاهش دید افقی شد. در خوزستان نیز گردوخاک گسترده شعاع دید افقی در برخی مناطق نظیر بستان، اهواز، گتوند و صفی آباد دزفول را به ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ متر کاهش داد علاوه بر این وزش باد و گردوخاک امروز بخش‌هایی از استان لرستان را نیز فرا گرفت، به‌طوری‌که میدان دید افقی در شهرهای «پلدختر»، « کوهدشت»، « رومشکان» و «درود» به ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ متر کاهش یافت.
از برخی ایستگاه های هواشناسی استان های تهران، البرز، زنجان، همدان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز وزش باد گزارش شده است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.