تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر : 19001

نماینده عراقی: دولت عراق نتایج تحقیقات در پرونده ترور سردار سلیمانی را اعلام کند

نماینده عراقی: دولت عراق نتایج تحقیقات در پرونده ترور سردار سلیمانی را اعلام کند

  به گزارش ایسنا، احمد الموسوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در  گفت و گو با شبکه العهد نیوز از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور خواست تا نتیجه تحقیقات در پرونده ترور شهید ابومهدی المهندس و شهید قاسم سلیمانی ارسال شود. وی گفت: از الکاظمی می خواهیم که نتایج تحقیق در

  به گزارش ایسنا، احمد الموسوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در  گفت و گو با شبکه العهد نیوز از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور خواست تا نتیجه تحقیقات در پرونده ترور شهید ابومهدی المهندس و شهید قاسم سلیمانی ارسال شود.

وی گفت: از الکاظمی می خواهیم که نتایج تحقیق در پرونده ترور فرماندهان پیروزی شفاف سازی شود و تاخیر در امر تعجب آور است.

الموسوی افزود: اکنون لازم شد که بدون هیچ تعللی طرف های مرتبط با ترور فرماندهان پیروزی افشا شوند و نتایج تحقیقات به پارلمان ارسال شود. دولت الکاظمی موظف است تا گزارشات خود در این خصوص را در سریع ترین زمان ممکن به پارلمان بفرستد و اعلام شود که کدام طرف ها در جنایت فرودگاه بغداد دست داشته اند.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا اخیرا در گفت وگو با شبکه سعودی العربیه در رابطه با ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی در حمله تروریستی پهپادهای آمریکایی مدعی شد: به ما هشدار می‌دادند که اگر از برجام خارج شویم جنگ می‌شود. به ما هشدار می‌دادند که اگر سفارت‌مان را از تل‌آویو به اورشلیم تغییر دهیم، جنگ می‌شود. هشدار می‌دادند که اگر علیه ژنرال سلیمانی اقدام کنید، جنگ می‌شود. ما نه یکی، نه دوتا بلکه هر سه کار را انجام دادیم و جنگی پیش نیامد.

وی در ادامه ادعا کرد: این به آن دلیل بود که دولت آمریکا به طور واضح آماده دفاع از چیزهایی بود که برای مردم آمریکا مهم تلقی می‌شد. ژنرال سلیمانی در نقشه برای کشتن 500 آمریکایی دیگر دست داشت. ما فرصت جلوگیری از وقوع این نقشه را داشتیم و این کار را انجام دادیم.

این مقام ارشد پیشین آمریکایی که از عاملان اصلی جنایت ترور شهید سلیمانی محسوب می شود، در این رابطه که تصمیم‌گیری برای اقدام علیه سردار سلیمانی به چه میزان طول کشیده بود، گفت: ما برای مدتی بسیار طولانی جهت حفاظت از دارایی‌های‌مان در عراق و آمریکایی‌های داخل سوریه و تمام جهان کار می‌کردیم. ما اقدامات نیروی قدس را زیرنظر داشتیم. این پروژه‌ای بود که ما به طور مداوم در آن دخیل بودیم و فرصتی برای‌مان پیش آمد تا جلوی حمله‌ای آنی علیه دارایی‌ها و منابع آمریکایی و همچنین مردم آمریکا را بگیریم و رئیس‌جمهور تصمیم گرفت تا این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.