تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 41523

وضعیت ژیمناستیک اسفناک است/ وزارت ورزش کاری کند

وضعیت ژیمناستیک اسفناک است/ وزارت ورزش کاری کند

اسماعیل خرسندل در گفت و گو با ایسنا، با گلایه از اوضاع نابسامان در فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: خیلی جالب است که فدراسیون ما دو رییس دارد، یکی را در ایران و دیگری را خارجی‌ها قبول دارند. هیچ کدام هم کوتاه نمی‌آیند. مسابقات انتخابی المپیک در پیش است اما ژیمناست‌ها بدون برنامه مانده‌اند. در این

اسماعیل خرسندل در گفت و گو با ایسنا، با گلایه از اوضاع نابسامان در فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: خیلی جالب است که فدراسیون ما دو رییس دارد، یکی را در ایران و دیگری را خارجی‌ها قبول دارند. هیچ کدام هم کوتاه نمی‌آیند. مسابقات انتخابی المپیک در پیش است اما ژیمناست‌ها بدون برنامه مانده‌اند. در این شرایط تنها ورزشکار است که آسیب می‌بیند.
کارشناس ژیمناستیک در ادامه گفت: همه ما منتظر هستیم وزارت ورزش برای این رشته کاری کند. اینطور که نمی‌شود ادامه داد و باز روز از نو روزی از نو خواهد شد. اکنون مسابقات انتخابی المپیک در پیش است و ورزشکاران نمی‌دانند می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند یا خیر؟ آنها مسابقه بلژیک را که از دست دادند، باید ببینیم در دو یا سه مسابقه پیش رو می‌توانند شرکت کنند. آنها باید در جام های جهانی امتیازات خود را برای حضور در المپیک جمع کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شانس کسب سهمیه المپیک داریم، گفت: شانس که داریم، حداقل دو ژیمناست از ایران شانس کسب سهمیه هستند. البته مسابقات ژیمناستیک متفاوت است. ممکن است با یک لغزش برنامه ورزشکار بهم بریزد. مثلا کهنی در بازی‌های آسیایی هانگژو در دار حلقه اگر ایستاده بود به فینال می‌رسید. این اتفاقات در ژیمناستیک بسیار زیاد است. الفتی، کهنی و چند نفر دیگر آماده کسب سهمیه المپیک هستند اما باید وضعیت فدراسیون هم مشخص شود تا برای آنها برنامه ریزی کرد و آسیب نبینند.
کارشناس ژیمناستیک در ادامه گفت: ما یک مدال ارزشمند هم در بازی‌های آسیایی و در شرایط نابه‌سامان این فدراسیون گرفتیم. هیچ کس فکر نمی‌کرد که این مدال را بگیریم. من خودم با دیدن مسابقات مقدماتی خیلی امیدوار بودم که مدال کسب خواهد شد اما هیچ کدام از مسئولان کاروان فکرش را نمی‌کردند. حتی این مدال می توانست طلا باشد. اگر ورزشکار ژاپنی در آخر این رقابت یک گام عقب می‌گذاشت، الفتی می‌توانست مدال طلا بگیرد.
خرسندل افزود: وضعیت ژیمناستیک اسفناک است. خیلی از بزرگان این رشته کنار هستند و نمی‌دانند چه اتفاقی خواهد افتاد. هیچ تاییدی هم از سوی فدراسیون جهانی برای حقدادی نیامده است. متاسفیم وزارت ورزش هم تاکنون موضوع را جدی نگرفته است. برخی از اهالی این رشته از وزیر وقت خواستند تا مشکلات را مطرح کنند. بحث تجدید انتخابات هم مطرح است اما کسی جدی نیست.
وی در ادامه در خصوص ابطال انتخابات گفت: ابطال که شده و باید ببینیم در تجدید نظر چه اتفاقی خواهد افتاد. زمان می‌گذرد و چوب آن را ژیمناستیک می‌خورد. خیلی‌ها دیگر از این رشته دلسرد شده‌اند و این رشته به این زودی پا نخواهد گرفت.
خرسندل در پاسخ به این پرسش که اگر از همین امروز وضعیت فدراسیون مشخص شود چقدر زمان برای بازسازی این رشته نیاز است گفت: با توجه به این شرایط ابتدا باید سرپرست انتخاب شود تا بتواند کارهای انتخابات را برگزار کند که همه اینها زمان بر است. با وجود زمان کمی که تا المپیک داریم در این شرایط هم تنها ورزشکار آسیب می‌بیند. این اتفاق هیچ وقت در ورزش ایران سابقه نداشته است. روزهای اولی که آن خانم رییس شد همه وقوع این اتفاقات را به وزارت گوشزد کردند اما وزیر سابق گوش نکرد. آقای سجادی آمد باز هم جدی گرفته نشد. اکنون باید ببینیم آقای کیومرث هاشمی که صحبت هایی هم کرده می‌تواند شرایط را تغییر دهد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.