تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۹
کد خبر : 2084

وزیر خارجه لتونی: از مهاجران به عنوان سلاح استفاده می‌شود

وزیر خارجه لتونی: از مهاجران به عنوان سلاح استفاده می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مانورهای نظامی روسیه-بلاروس موسوم به “زاپاد-۲۰۲۱” قرار است در قلمروهای دو کشور برگزار شود اما بیشتر آن در خاک بلاروس است و از ۱۰ تا ۱۶ سپتامبر برگزار خواهد شد و روسای ستاد مشترک ارتش دو طرف نیز در آن حضور دارند. ” ادگارس رینکویکس”، وزیر امور

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مانورهای نظامی روسیه-بلاروس موسوم به “زاپاد-۲۰۲۱” قرار است در قلمروهای دو کشور برگزار شود اما بیشتر آن در خاک بلاروس است و از ۱۰ تا ۱۶ سپتامبر برگزار خواهد شد و روسای ستاد مشترک ارتش دو طرف نیز در آن حضور دارند.

” ادگارس رینکویکس”، وزیر امور خارجه لتونی به فایننشال تایمز گفت: بحران مرزی در کنار یک رزمایش بزرگ نظامی در مرزها ناتو داریم و این یعنی حضور گسترده و بیشتر در طرف لیتوانی، استونی، لهستان و حضور نیروهای مرزی و تشکیلات نظامی. این مساله احتمال بروز درگیری یا تقابل را افزایش می‌دهد.

وزیر امور خارجه لتونی همچنین بحران مهاجرتی در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا را یک مورد مشخص و واضح از جنگ ترکیبی توصیف کرد و گفت: مهاجران به واقع به عنوان سلاح استفاده می‌شوند. هرقدر که در این قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم، ترسناکتر می‌شود. چیزهایی که یک زمانی اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم مورد استفاده قرار بگیرند، دارند استفاده می‌شوند.

اتحادیه اروپا بلاروس را متهم می‌کند که به علت تحریم‌های اقتصادی علیه مینسک به مهاجران اجازه بازگشت به این کشور و عبور از آن برای ورود به اتحادیه اروپا را داده است و استدلال می‌کند که نمی‌تواند امنیت مرزی را تقویت کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.