تاریخ انتشار : جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر : 21512

وزارت بهداشت به ۴۰۰ میلیون نفر یارانه دارو می‌داد

وزارت بهداشت به ۴۰۰ میلیون نفر یارانه دارو می‌داد

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر جمعه در مراسم افتتاح طرح‌های بهداشت و درمان آذربایجان شرقی گفت: موضوع دارو از مشکلات ابتدای فعالیت دولت سیزدهم بود و ارز ترجیحی باعث افزایش قاچاق دارو می‌شد. وی با تاکید بر اینکه در واقع به جای ۸۰ میلیون نفر به ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت کشورهای منطقه

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر جمعه در مراسم افتتاح طرح‌های بهداشت و درمان آذربایجان شرقی گفت: موضوع دارو از مشکلات ابتدای فعالیت دولت سیزدهم بود و ارز ترجیحی باعث افزایش قاچاق دارو می‌شد.
وی با تاکید بر اینکه در واقع به جای ۸۰ میلیون نفر به ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت کشورهای منطقه یارانه دارو می‌داد، افزود: حتی در این بین شرکت‌های دارویی از اختلاف قیمت ارز ترجیحی و آزاد سو استفاده می‌کردند.
وزیر بهداشت ادامه داد: اکنون طرح دارویار با استفاده از ابریارانه سامانه تیتک کنترل داروها را دارد و یارانه دارو را به جامعه هدف واقعی می‌رساند.
واردات یک هزار دستگاه آمبولانس به کشور
وی از تصویب واردات یک هزار دستگاه آمبولانس کمک دار به کشور خبر داد و گفت: ۵۸ آمبولانس مجهز و ۲۰ اتوبوس آمبولانس تولید داخل نیز در مراسم اربعین وارد سیستم می‌شود و بعد از آن در سطح کشور تقسیم خواهند شد.
عین اللهی ادامه داد: با توجه به ضعف در بحث آمبولانس کمک دار و عدم تولید آنها در داخل، با تصویب سران قوا زمینه واردات یک هزار دستگاه آمبولانس نیز فراهم می‌شود.
وی گفت: مبارزه با فساد و اقدام جهادی از دیگر خدمات دولت است که البته با کمک تمام زیرمجموعه‌های نظام انجام می‌شود.
تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص
وی گفت: در ادامه تلاش‌های عدالت محور دولت پنج هزار میلیارد تومان بودجه برای بیماران خاص تخصیص یافته و تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص هم مصوب شده است.
وزیر بهداشت در خصوص طرح نسخه الکترونیکی درمان نیز گفت: این طرح در شروع دولت ۱۰ درصد پیشرفت داشت ولی اکنون به ۹۸ درصد رسیده است.
عین اللهی با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت سیزدهم واکسن کرونا نداشتیم ولی با هم افزایی نیروها در همان هفته دولت ۱۰ میلیون دوز واکسن وارد کردیم، گفت: رکورد تزریق یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در روز و هشت میلیون و ۸۰۰ هزار دوز در هفته را داریم.
تحقق کامل بیمه همگانی در کشور
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آمار قربانیان کرونا در کشور نیز گفت: تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۳۲ هزار نفر بر اثر ابتلاء به کرونا فوت شدند در حالی که در هشت ماه گذشته ۱۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند که کاهش ۱۳ برابری را نشان می‌دهد.
عین اللهی گفت با اشاره به اینکه به کمک مجلس انقلابی بیمه همگانی در حال محقق شدن است، گفت: ۶ هزار میلیارد تومان بودجه در این خصوص کنار گذاشته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.