تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر : 38285

واکنش باقری به عملکرد دختران در قهرمانی جهان/ تغییر یک وزنه‌بردار در هانگژو

واکنش باقری به عملکرد دختران در قهرمانی جهان/ تغییر یک وزنه‌بردار در هانگژو

به گزارش ایسنا، تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران با چهار نماینده در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان شرکت کرد. در دسته ۶۴ کیلوگرم ریحانه کریمی سیزدهم و فاطمه کشاورز بیستم شدند. الهام حسینی در دسته ۸۱ کیلوگرم پانزدهم جهان شد. الهه رزاقی نیز در حرکت یکضرب و مجموع دسته ۷۶ کیلوگرم اوت کرد اما در دوضرب

به گزارش ایسنا، تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران با چهار نماینده در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان شرکت کرد. در دسته ۶۴ کیلوگرم ریحانه کریمی سیزدهم و فاطمه کشاورز بیستم شدند. الهام حسینی در دسته ۸۱ کیلوگرم پانزدهم جهان شد. الهه رزاقی نیز در حرکت یکضرب و مجموع دسته ۷۶ کیلوگرم اوت کرد اما در دوضرب پنجم جهان شد.
کوروش باقری در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد دختران وزنه‌بردار ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان بیان کرد: حضور ما در این مسابقات الزامی بود چون از مراحل اصلی گرفتن کسب سهمیه المپیک بود و اگر کورسوی امیدی برای گرفتن سهمیه داریم، باید نفراتی را که می‌توانستند به سهمیه برسند، اعزام می‌کردیم. در نهایت هم به این جمع‌بندی رسیدیم که این چهار نفر (ریحانه کریمی، فاطمه کشاورز، الهه رزاقی و الهام حسینی) به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شوند.
ریحانه کریمی جایگزین کشاورز در هانگژو شد

او با اشاره به عملکرد بهتر ریحانه کریمی نسبت به فاطمه کشاورز در دسته ۶۴ کیلوگرم قهرمانی جهان گفت: ملی‌پوشان تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. ریحانه کریمی با اینکه به‌تازگی تغییر وزن داده و به دسته ۶۴ کیلوگرم آمده است، فوق‌العاده کار کرد. فاطمه کشاورز به نظرم خوب کار کرد. در یکضرب یک کیلوگرم رکوردش را ارتقا داد و در دوضرب هم اگر بحث رقابتش با ریحانه کریمی نبود به نظرم می‌توانست خیلی بهتر از این وزنه بزند. ما گفته بودیم، هر کدام از این دو نفر در مسابقات قهرمانی جهان بهتر بودند به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود. کشاورز در یکضرب از کریمی عقب افتاد و حرکت اول دو ضرب را به گونه‌ای گرفتیم که جبران کند و بتواند با ریحانه کریمی رقابت کند اما در کل کریمی برنده شد. من هم به عنوان مسئول فنی تیم اعلام کردم، ریحانه کریمی به جای فاطمه کشاورز به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود. انشاءالله آی‌دی کارت او بیاید به بازی‌های آسیایی می‌رود.
باقری در پاسخ به این پرسش که با کمیته برگزاری هانگژو با تغییر اسم نماینده ۶۴ کیلوگرم ایران موافقت می‌کند یا خیر، گفت: سوال کردم اما فکر می‌کنم بتوان انجام داد. هنوز جواب قطعی نگرفته‌ام. به من گفته‌اند که حل می‌شود و من هم اعتقاد دارم که باید بهترین‌ها اعزام شوند. از همین رو اسم فاطمه کشاورز را خط زدم و ریحانه کریمی جایگزین شد.
علت اوت مجدد رزاقی در قهرمانی جهان

باقری درباره اوت‌شدن مجدد الهه رزاقی در قهرمانی جهان تصریح کرد: الهه رزاقی در حرکت یکضرب دسته ۷۶ کیلوگرم اصلا خوب کار نکرد و با اینکه روی وزنه‌هایش تسلط داشت، متاسفانه اوت شد. فکر می‌کنم بیشتر بحث روحی و روانی مطرح بود و مسئولیت این اتفاق هم با من است. او در دوضرب خیلی خوب کار کرد. دو مسابقه است که اوت می‌شود اما به او امیدوارم که در هر مسابقه بهتر شود. امیدوارم در بازی‌های آسیای اعتماد و اعتقادی را که به او دارم، روی تخته نمایش دهد.
او در پاسخ به این پرسش که دو مرتبه به رزاقی فرصت داد اما او اوت کرد و تا چه زمانی قرار است باز هم به این ورزشکار فرصت بدهید، عنوان کرد: فکر می‌کنم وظیفه من مربی است که ایرادات ذهنی که موجود را برطرف کنم. رزاقی در مسابقات قبلی در یکضرب و دوضرب خوب کار نکرد اما در قهرمانی جهان عربستان در دوضرب خوب کار کرد. به نظرم در بازی‌های آسیایی هم باید به او فرصت دهیم اما این فرصت‌دادن همیشگی نیست چون خیلی سریع نفرات دیگر می‌آیند و جایگزین می‌شوند. من در حال حاضر اعتقاد دارم که الهه رزاقی می‌تواند بهتر از این باشد. با این حال اینطور نیست پای ورزشکاری که نتواند شرایط را درک کند و خودش را با شرایط وفق دهد بنشینیم.
مصدومیت قدیمی حسینی دردسرساز شد

سرمربی تیم ملی وزنه برداری زنان در مورد انتظار بیشتر از الهام حسینی در ثبت رکوردهای بالاتر تاکید کرد: الهام حسینی آسیب‌دیدگی قدیمی داشت و یک ماه پیش دوباره اذیتش کرد و مدتی تمرین خوبی نداشت. چند هفته‌ای بود که دوباره شرایطش در حال بهترشدن بود. درست است نسبت به قهرمانی آسیا رکوردهای کمتری زد اما به خاطر اینکه این مسابقات قهرمانی جهان یکی از مراحل اصلی کسب سهمیه المپیک بود، حتما باید شرکت می‌کرد. حسینی از شرایط ایده‌آل بدنی فاصله داشت. با این حال شرایط را رو به جلو می‌بینم. امیدوارم در این دو هفته باقیمانده، از  سه نفر اعزامی به بازی های آسیایی رکوردهای بهتری را ببینیم.
در بازی‌های آسیایی بهتر از قهرمانی جهان وزنه می‌زنند
باقری در پاسخ به این پرسش که برای بازی های آسیایی قول مدال داده است و امکان افزایش رکورد دختران وجود دارد، تصریح کرد: قول مدال ندادیم اما کاملا هم ناامید نیستیم. اگر ورزشکاران در این دو هفته تکان بخورند و رکوردهای خود در تمرینات را بزنند ناامید نیستیم. وظیفه من این است شرایط را نسبت به این مسابقه بهتر کنم. کار سخت است اما امیدوارم بهتر از این کار کنند. قطعا الهام حسینی از لحاظ بدنی بهتر از قهرمانی جهان خواهد بود. این دو هفته می‌تواند کمکش کند. الهه رزاقی هم متوجه شد که اگر از لحاظ روحی و روانی خودش را جمع و جور بکند چقدر راحت وزنه می‌زند. انتظار این است که آنها در بازی‌های آسیایی وزنه‌های بهتری بزنند.

رضایت قلبی من جلب نشد
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه نتایج دختران تا چه اندازه مورد رضایت قلبی او بود چون انتظار می‌رفت که آنها حداقل وزنه‌های انتخابی را بزنند، گفت: قطعا مورد رضایت من نیست. مخصوصا در مورد الهه رازقی، فاطمه کشاورز و حتی ریحانه کریمی. من وزنه‌هایی را برای آنها انتخاب کرده بودم که در تمرینات زده بودند و حتی بیشتر از این زده بودند. راجع به الهام حسینی انتظار بیشتر از این از او نبود چون در تمرینات بیشتر از این وزنه‌ها را نزده بود. رضایت قلبی من جلب نشد. من دنبال این هستم که هر مسابقه بهتر شوند و انتظارم یک مقدار بیشتر از این بود.
باقری همچنین گفت: مسئولیت فنی تیم با من است. خوب باشند برای خودشان است اما بد باشند با من است. تمام تلاشم را می‌کنم که نقاط ضعف برطرف شود و مطمئن باشید برنامه همین است. از همه کسانی که ما را تشویق یا از ما انتقاد کردند تشکر می‌کنم. آنها به ما انگیزه می‌دهند. این را هم اضافه کنم با هر چیزی که بسنجید، تردید نداتشه باشید این چهار نفری که به مسابقات قهرمانی جهان اعزام کردیم، بهترین‌های ایران هستند. این نیست کسی بهتر از الهه رزاقی یا حتی الهام حسینی که از اوج خودش دور بود، داشتیم اما اعزام نکردیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.