تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر : 35460

هندبال ساحلی با عمل حمایت شود نه با حرف

هندبال ساحلی با عمل حمایت شود نه با حرف

مهدی رزاق‌پور در گفت‌وگو با ایسنا پس از برگزاری رقابت‌های لیگ هندبال ساحلی در اصفهان و نایب قهرمانی «پادما یدک» اصفهان، اظهار کرد: بازی‌ها سطح کیفی خوب و مطلوبی داشت که چهار تیم صعودکننده به مرحله نهایی عملکرد مناسبی داشتند؛ بازیکنان ملی‌پوش در دو تیم فینالیست تقسیم شده بودند. شخصا هم پیش‌بینی می‌کردم تیم ما

مهدی رزاق‌پور در گفت‌وگو با ایسنا پس از برگزاری رقابت‌های لیگ هندبال ساحلی در اصفهان و نایب قهرمانی «پادما یدک» اصفهان، اظهار کرد: بازی‌ها سطح کیفی خوب و مطلوبی داشت که چهار تیم صعودکننده به مرحله نهایی عملکرد مناسبی داشتند؛ بازیکنان ملی‌پوش در دو تیم فینالیست تقسیم شده بودند. شخصا هم پیش‌بینی می‌کردم تیم ما و هیئت خوزستان به فینال این تورنمنت راه پیدا کنند. 
وی با تاکید بر لزوم ورود باشگاه‌ها به هندبال ساحلی، افزود: باید باشگاه‌های ریشه‌دار دیگری ازجمله سپاهان، ذوب‌آهن، مس کرمان، گیتی‌پسند و… به‌ مانند باشگاه پادما یدک به هندبال‌ساحلی ورود کنند تا بتوانیم پیشرفت‌های بیشتری در این رشته شاهد باشیم که تا این لحظه چنین مسئله‌ای محقق نشده است. خوشبختانه باشگاه پادما یدک برای سومین سال پیاپی در رشته‌ هندبال‌ساحلی تیم‌داری کرد و این اتفاق جای خوشحالی دارد که باشگاه پادما نگاه ویژه‌ای به هندبال‌ساحلی دارد.
این ملی‌پوش تیم هندبال‌ساحلی پادما یدک در خصوص ترکیب تیم توضیح داد: همه بازیکنانی که در عضویت تیم هندبال‌ساحلی پادما یدک هستند و در این بازی‌ها حضور داشتند ملی‌پوش‌اند. شاکله تیم‌مان از باتجربه‌ها و جوانان تشکیل شده بود و تیم یک‌دستی داشتیم. از نتایجی که به‌دست آوردیم می‌توان فهمید مشکلی نداشتیم و به‌راحتی، هماهنگ و با خونسردی فینالیست شدیم.
رزاق‌پور خاطرنشان کرد: طی پنج شش سال اخیر هندبال‌ساحلی مدال‌آورترین رشته‌ در فدراسیون هندبال بوده است و پنج مدال رنگارنگ در مسابقات آسیایی و جهانی برای کشورمان به‌ ارمغان آوردیم و این نتیجه رو به‌رشد بودن این رشته است و ما ساحلی‌بازان هرآنچه در چنته داشتیم به همه نشان دادیم. از همین‌رو جا دارد که فدراسیون هندبال از ساحلی‌بازان بیش از پیش و نه با حرف بلکه با عمل حمایت کند.
او درباره نحوه برگزاری لیگ هندبال ساحلی نیز توضیح داد: بازی‌ها در دو قسمت شمال و جنوب انجام شد که به‌نظر من این مرحله نیم‌فصل لیگ‌برتر کشور محسوب می‌شود که ما با دومی این رقابت‌ها را به پایان رساندیم و به این ترتیب نایب‌قهرمانی، پایان کار پادما نبود و مرحله نهایی را پیش‌روی‌مان داریم که در آنجا قهرمان اصلی لیگ‌برتر مشخص می‌شود و ما قطعا تمرکزمان را برای آن مسابقات خواهیم گذاشت و صددرصد اتفاقاتی که در منطقه‌جنوب رقم خورد تجربه‌ای برای مرحله نهایی خواهد شد تا بتوانیم بهترین نتیجه را آنجا کسب کنیم.
او اضافه کرد: تلاش‌مان بر این است که اتفاقات نیم‌فصل اول را به فراموشی سپرده و در مرحله نهایی رقابت‌های لیگ‌برتر هندبال‌ساحلی به قهرمانی دست پیدا کنیم تا این تورنمنت را با یک قهرمانی شیرین به اتمام برسانیم.
اتفاقات عجیبی در فینال افتاد
رزاق‌پور با اشاره به نایب قهرمانی تیمش در لیگ برتر جنوب، یادآور شد: همان‌طور که می‌دانید در بازی نیمه‌نهایی یک اتفاق عجیب از سوی داوران بازی رخ داد که باعث شد شاکله تیم از هم بپاشد. حدودا ۱۰ سال است که در سطح باشگاهی و ملی در رشته هندبال‌ساحلی فعالیت می‌کنم. هیچ‌وقت ندیده بودم که داور در یک‌بازی به تیمی، پنج کارت‌قرمز بدهد و این مشکوک به‌نظر می‌رسد و از لحاظ روحی برای فینال دچار مشکل شدیم.
او خاطرنشان کرد: یک‌سری اشتباهات داوری در این رقابت‌ها در کسب نایب‌قهرمانی تیم‌مان تاثیرگذار بود؛ مسلما داوران هم اشتباه می‌کنند و همین اشتباهات منجر شد دو مهره اصلی‌مان را برای فینال از دست بدهیم و از نظر روحی آسیب دیدیم. آن‌هم در حالی که در تیم‌ها خط دفاعی و تهاجمی آرایش خاص خودش دارد و اشتباه داور ضربه بدی به ما زد و نتیجه آن در فینال منجر به شکست‌مان شد.
هندبال ساحلی؛ نیازمند یک لیگ پویا 
ملی‌پوش هندبال ساحلی با بیان اینکه چند سال است که برگزاری لیگ‌برتر هندبال‌ساحلی در حد حرف باقی‌مانده و هنوز جامه‌ عمل به این حرف پوشانده نشده است‌، تاکید کرد: فقط به برخی مسابقات کشوری و تورنمنت‌های نکوداشت بسنده شده است. صددرصد برای اینکه نتیجه‌گیری بهتری در مسابقات آسیایی و جهانی داشته باشیم به یک لیگ پویا نیازمندیم تا بازیکنان حرفه‌ای بتوانند در آن کسب درآمد کنند و به‌ واسطه آن به‌صورت حرفه‌ای تلاش کنند. در تمام دنیا ورزش‌ به خرج‌ و مخارج و مربی‌بدنساز احتیاج و سایر موارد دارد و اگر یک بازیکن در رشته‌اش لیگ نداشته باشد و نتواند از طریق آن درآمد کسب کند پیشرفت زیادی نخواهد داشت. 
او ادامه داد: شخصا زمانی که راهم را آغاز کردم هیچ‌گونه درآمدی نداشتم و از همین‌رو امیدوارم تصمیمات حرفه‌ای‌تری برای این رشته و بازیکنانش اتخاذ شود.
رزاق‌پور با تاکید بر لزوم ساماندهی زمین مخصوص این رشته، افزود: مجموعه‌ساحلی ناژوان مدت‌زمان زیادی می‌شود که به‌همین شکل باقی‌مانده، اما هیئت هندبال استان اصفهان هر سال تورنمنت نکوداشت به‌طور باشکوهی برگزار می‌کند و حتی قبل از شیوع‌ ویروس کرونا به یک تورنمنت بین‌المللی تبدیل شده بود و تیم‌ملی عمان نیز در آن حضور داشت. زمانی‌که این مسابقات و میزبانی از بازی‌های ملی بزرگ در مجموعه‌ساحلی ناژوان برگزار می‌شود طبیعتا این زمین نیز باید شکل گرفته و رنگ‌وبوی حرفه‌ای و بهتری به خود بگیرد.
او یادآور شد: به‌همین دلیل شهرداری اصفهان یا هر ارگانی که می‌تواند تاثیرگذار باشد نگاه ویژه‌تر و حرفه‌ای‌تری از مجموعه‌ساحلی ناژوان داشته باشد تا بتوانیم تورنمنت‌های بین‌المللی بیشتری را در استان اصفهان با بهترین شرایط میزبانی کنیم که پیامد آن نیز داشتن تیم‌ملی قوی‌تر و دیده‌شدن هندبال‌ساحلی خواهد بود.
از لحاظ مالی تأمین نمی‌شویم
رزاق‌پور با اشاره به گذشته هندبالی خود، افزود: حدود ۱۰ سالی است که در تیم‌ملی هندبال‌ساحلی ایران عضویت دارم و یک قهرمانی و دو مدال برنز آسیا با تیم‌ملی کسب و دو دوره بازی نیز در جام‌جهانی را نیز تجربه کرده‌ام. من و خیلی از دوستانم در تیم‌ملی با وجود اینکه سالیان زیادی ملی‌پوش بوده‌ایم، اما از لحاظ مالی تامین نشدیم و به‌همین دلیل اکثریت بچه‌ها در مجموعه‌های غیرورزشی مشغول به کار شده‌اند. اکنون در یک شرکت صنایع‌دستی مشغول هستم و از مدیرعامل این مجموعه تشکر می‌کنم که بستر حضور پیدا کردن من در مسابقات لیگ‌برتر هندبال‌ساحلی منطقه‌جنوب را فراهم کرد.
او اضافه کرد: از باشگاه خوب پادما یدک تشکر ویژه‌ای دارم که طی چند سال اخیر با نگاه مثبت به هندبال‌ساحلی زمینه‌ساز توجه بیشتر به این رشته و بازیکنان آن شد. امیدوارم این نگاه و حمایت عمیق‌تر شود تا بتوانیم مدال‌های رنگارنگ برای باشگاه پادما یدک به‌دست آوریم. از فدراسیون هندبال هندبال‌ساحلی ایران نیز تشکر می‌کنم که با تمام محدودیت‌های مالی، اعزام‌های تیم‌های ملی هندبال‌ساحلی در رده‌های مختلف را محدود نکردند؛ همچنین از آقای نکویی ریاست انجمن و آقای افتخاری بنیان‌گذار هندبال‌ساحلی ایران، آقایان قشقایی و ذکایی و دیگر کسانی که هندبال‌ساحلی را به جایگاه واقعی‌اش می‌رسانند ممنونم و امیدوارم روزی برسد که لیگ‌برتر هندبال‌ساحلی در ایران برپا شود و بازیکنان‌مان بتوانند بدون مشکل به این رشته بپردازند.
انتهای پیام 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.