تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر : 2668

همبستگی فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران با اهالی رسانه در افغانستان

همبستگی فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران با اهالی رسانه در افغانستان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای گفت: تمام کادر رسانه‌ای که اوضاع و اخبار افغانستان را پوشش میدهند، در حال حاضر جانشان را به خطر انداخته‌اند و این مایه نگرانی است. این فدراسیون و روزنامه نگاران سراسر جهان پیامهای همبستگی و حمایت خودشان را برای روزها و هفته‌ها

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای گفت: تمام کادر رسانه‌ای که اوضاع و اخبار افغانستان را پوشش میدهند، در حال حاضر جانشان را به خطر انداخته‌اند و این مایه نگرانی است. این فدراسیون و روزنامه نگاران سراسر جهان پیامهای همبستگی و حمایت خودشان را برای روزها و هفته‌ها و ماه‌های آتی نامطمئن و ویرانگر، ارسال میکنند.

این دیده‌بان رسانه‌ای از گروه طالبان خواست تا به تعهدش برای هدف قرار ندادن روزنامه نگاران فعال در این کشور پایبند بماند و از دولتهای جهان خواست تا از کادر رسانه‌ای مشغول کار در افغانستان حمایت کنند.

این سازمان توضیح داد: فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران از دولتهای سراسر جهان خواسته تا اقدام کرده و از نیروهای رسانه‌ای در افغانستان و کسانی که فرار کرده‌اند، حمایت کرده و از ایمنی آنها اطمینان حاصل کند.

روز یکشنبه با تسلط طالبان بر کابل، پایتخت افغانستان، اشرف غنی استعفای خود از ریاست جمهوری را اعلام و کشورش را به مقصد کشور نامشخصی ترک کرد. اشرف غنی گفت که تصمیم او با این هدف انجام شد که جلوی خونریزی گرفته شود، چرا که شبه نظامیان طالبان آماده حمله به کابل بودند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.