تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر : 37229

هشدار هلال احمر نسبت به حمل داروهای ممنوعه از سوی زائران/انتقال ۳۰۰ قلم دارو به عراق

هشدار هلال احمر نسبت به حمل داروهای ممنوعه از سوی زائران/انتقال ۳۰۰ قلم دارو به عراق

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دکتر نامدار با ارائه توصیه‌های امدادی و ایمنی لازم به زائران اربعین گفت:‌  دما در مرزهای کشور حدود ۵۰ درجه بالای صفر است. در همین راستا نیز  بحث مشکلات گوارشی و گرما زدگی از مهمترین مسائلی است که ما باید به آن توجه کنیم. بر اساس تجارب

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دکتر نامدار با ارائه توصیه‌های امدادی و ایمنی لازم به زائران اربعین گفت:‌  دما در مرزهای کشور حدود ۵۰ درجه بالای صفر است. در همین راستا نیز  بحث مشکلات گوارشی و گرما زدگی از مهمترین مسائلی است که ما باید به آن توجه کنیم. بر اساس تجارب سال‌های گذشته پوشیدن لباس های خنک و استفاده از غذا های مطمئن در طول مسیر و طی مسیر در ساعات پایانی روز می تواند بسیار کمک کننده برای زائران باشد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در پانزده عمود تیم‌های بیست و چهار ساعته متخصصین داوطلب، خدمات درمانی و بهداشتی را در اختیار مردم قرار دارند. همچنین سیصد قلم دارو را که بیشترین نیاز مردم است به عراق منتقل کردیم.
نامدار ادامه داد: همراه داشتن قرص‌های سرماخوردگی، ضد اسهال، استفراغ، استامینوفن، پماد دیکلوفناک، ماسک و پد الکی می تواند اطمینان خاطر بیشتری به زائران دهد. به همراه داشتن بعضی از داروها که در داخل آنها مواد مخدر وجود دارد برای زائران ممنوعیت دارد. مردم در طول سفر حتما داروهای تخصصی که ممکن است جزء سیصد قلم داروی ما نباشد به میزان دو برابر نیاز خود همراه داشته باشند.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: همچنین به همراه داشتن برخی از داروهای اعصاب و روان باید با نسخه همراه باشد. زائران به ویژه توجه داشته باشند که از به همراه داشتن داروهای خواب آور و دیازپام خودداری کنند و اگر لازم باشد چنین داروهایی مصرف کنند باید آن را در عراق تهیه کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.