تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 37670

هزاران نفر تحت تاثیر ۳ توفان اخیر در فیلیپین/ صدور هشدار قرمز در چین

هزاران نفر تحت تاثیر ۳ توفان اخیر در فیلیپین/ صدور هشدار قرمز در چین

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از آناتولی، شورای ملی مدیریت و کاهش خطر بلایای فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد که منابع برق و آب نیز در برخی مناطق این کشور به دلیل وقوع توفان سائولا که با نام محلی «گورینگ» شناخته شده است، تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این کشور همچنین

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از آناتولی، شورای ملی مدیریت و کاهش خطر بلایای فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد که منابع برق و آب نیز در برخی مناطق این کشور به دلیل وقوع توفان سائولا که با نام محلی «گورینگ» شناخته شده است، تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.
این کشور همچنین تحت تأثیر دو توفان دیگر موسوم به «هانا» و توفان استوایی «کِروگی» قرار گرفته است.
گورینگ و هانا به ترتیب هفتمین و هشتمین توفان‌های استوایی هستند که امسال فیلیپین را درنوردیده‌اند.
در همین حال، چین نیز هشدار قرمز (جدی‌ترین سطح سیستم هشدار چهار سطحی در این کشور) صادر کرده است چراکه انتظار می‌رود سائولا منجر به بارندگی شدید در مناطق ساحلی این کشور شود.
روزنامه «گلوبال تایمز» روز گذشته (جمعه) گزارش داد که در بسیاری از مناطقِ چین نیز اولین روز آغاز مدرسه به تعویق افتاده و فعالیت‌های تولیدی و حمل و نقل عمومی به حالت تعلیق درآمده است.
این نهمین توفانی است که امسال چین را درنوردیده است.
همچنین در هنگ کنگ مقامات هواشناسی نسبت به رسیدن توفان سائولا به این کشور هشدار داده‌اند.
دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.
دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر، شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.
هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریبا به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.
به گفته یکی از مقامات ارشد برنامه تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا، تابستان امسال به احتمال زیاد گرم‌ترین تابستانی است که جهان تا به حال به خود دیده است.
این وضعیت، هشداری جدی برای کره زمین است که در حدود دو ماه گذشته در بسیاری از مناطق، دماهای بالا و بی‌سابقه‌ را تجربه کرده است.
به گفته مقامات هواشناسی اتحادیه اروپا، پس از ثبت دماهای بالا در ماه‌های ژوئن و ژوئیه به احتمال زیاد این تابستان، گرم‌ترین تابستان در تاریخ هواشناسیِ جهان خواهد بود.
انتشار گازهای گلخانه‌ای به دلیل فعالیت‌های مختلف انسانی از جمله احتراق سوخت‌های فسیلی، جنگل‌زدایی، استفاده از کودهای شیمیایی در کشاورزی و … در حال افزایش است.
در همین حال، داده‌های کارشناسان اروپایی نشان می‌دهد که میانگین سالانه جهانی غلظت دی اکسید کربن و متان در جو در حال افزایش است.
«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این باره اظهار کرد: دوران گرمایش جهانی به پایان رسیده است. عصر جوشش جهانی فرا رسیده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.