تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 33554

از کمانداران مسافر یونیورسیاد تا نقره زنان ایران در کاپ جهانی دراگون‌بوت

از کمانداران مسافر یونیورسیاد تا نقره زنان ایران در کاپ جهانی دراگون‌بوت

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، تیم ملی تیراندازی با کمان دانشجویان ایران خود را برای حضور در رقابتهای یونیورسیاد جهانی دانشجویان آماده می کند که به همین منظور ترکیب نهایی کمانداران و کادر فنی اعزامی به این مسابقات معرفی شدند. تیم تیراندازی با کمان دانشجویان در دو رشته

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، تیم ملی تیراندازی با کمان دانشجویان ایران خود را برای حضور در رقابتهای یونیورسیاد جهانی دانشجویان آماده می کند که به همین منظور ترکیب نهایی کمانداران و کادر فنی اعزامی به این مسابقات معرفی شدند.
تیم تیراندازی با کمان دانشجویان در دو رشته کامپوند و ریکرو در دو بخش دختران و پسران با ترکیب زیر در مسابقات شرکت خواهند کرد.
کامپوند بانوان: گیسا بایبوردی، پریسا سپاهانی، بیتا عاشق زاده اسکویی
کامپوند آقایان: آرمین پاکزاد، محمد احسان شعبانی بهار، حسین هادی نیا
ریکرو بانوان: مبینا فلاح
ریکرو آقایان: رضا شبانی
همچنین مجید قیدی به عنوان مربی و غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون به عنوان سرپرست هدایت دانشجویان را در این مسابقات بر عهده خواهند داشت. تمرینات این تیم از روز شنبه سوم تیرماه در سایت تیراندازی با کمان در استادیوم آزادی پیگیری می شود.
سی و یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان ۶ تا ۱۷ مرداد ماه در شهرچنگدو کشور چین برگزار می‌شود.

مدال نقره تیم دراگون بوت زنان در کاپ جهانی چین 

نماینده دراگون‌بوت بانوان ایران در اولین رقابت خود در کاپ جهانی چین مدال نقره مسافت ۲۰۰۰ متر را کسب کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون قایقرانی، تیم دراگون‌بوت بانوان آوش خلیج فارس قهرمان لیگ برتر دراگون‌بوت، نماینده ایران در کاپ جهانی چین است. این مسابقات از صبح امروز در یی‌چانگ چین آغاز شد و ورزشکاران در مسافت ۲۰۰۰ متر بانوان رقابت کردند. تیم آوش با ترکیب مهسا کهنسال، صدف زندآستا، نرجس سالاری‌پور، سمیرا همتی، آی‌سانا ایلان‌داغی، مینا آفرنچه، زهرا مطهر، ارشین رضانژاد، پریسا محمدزاده، زیبا سماک حرفه، نادیا تالانک و سما یاسمی با هدایت آرزو پاسلار سرمربی، سمیرا همتی مربی، فاطمه فتاحی مربی بدنساز و آرش دوستی به عنوان سرپرست در این رقابت حضور دارند.
در رقابت دراگون‌بوت هشت‌نفره ۲۰۰۰ متر بانوان که ۱۰ تیم حضور داشتند تیم ایران پس از تیم چین A در جایگاه دوم قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد.
تیم چین B نیز در رده سوم ایستاد. این رقابت‌ها با برگزاری مسابقات ۵۰۰ و ۲۰۰ متر در یی‌چانگ چین ادامه دارد.

اولین المپیاد ورزشی فدراسیون آمادگی جسمانی برگزار می‌شود

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی از برگزاری اولین المپیاد ورزشی فدراسیون آمادگی جسمانی در ورزشگاه آزادی رده‌های سنی مختلف بانوان و آقایان خبر داد.
به گزارش ایسنا و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، احمد گواری در نشست با روسای انجمن‌ها و کمیته‌های فعال فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری اولین المپیاد ورزشی فدراسیون آمادگی جسمانی کشور معرفی و توسعه رشته‌های ورزشی تحت پوشش این فدراسیون است، اظهار کرد: علاوه بر این ارتقاء سطح سلامت و فاکتورهای بدنی، ترسیم فرایند توسعه ورزش قهرمانی در آمایش ملی، استعدادیابی و انتخاب نخبگان رشته‌ها جهت اعزام برون مرزی از دیگر اهداف تبیین شده است.
وی ادامه داد: همچنین انتخاب، هدایت و نگهداشت در هر رشته ورزشی، ایجاد انگیزه برای استان‌ها به منظور برگزاری مدل مسابقات، ایجاد شور، نشاط و پویایی در ورزشکاران و هیات‌های استانی از دیگر اهدافی است که مدنظر قرار خواهد داشت.
سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی در رابطه با ماموریت‌های تعریف شده به منظور برگزاری اولین المپیاد ورزشی فدراسیون آمادگی جسمانی، عنوان کرد: ماموریت‌ها شامل تدوین برنامه کیفی و کمی برگزاری مسابقات، تدوین دستورالعمل رقابت‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های جانبی و نیز برگزاری کارگاه‌های علمی است.
گواری در مورد زمان برگزاری اولین المپیاد ورزشی فدراسیون آمادگی جسمانی کشور نیز، اعلام کرد: بر اساس زمان بندی صورت گرفته به احتمال بسیار زیاد این رویداد با حضور مسئولان ارشد ورزش کشور طی سال جاری برگزار خواهد شد.
وی افزود: قرار بر این است مسابقات در ورزشگاه آزادی و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در بخش بانوان و آقایان، برگزار شود و استان‌ها به برگزاری مسابقات استانی و انتخاب تیم‌های استانی ملزم خواهند بود.
سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی در پایان با اشاره به اینکه جامعه مخاطب علاقمند به رشته‌های ورزشی تحت پوشش این فدراسیون کم نیست، گفت: رشته‌های فدراسیون آمادگی جسمانی همگن نیستند و با توجه به تنوع رشته‌ها، امکان جذب حداکثری جامعه مخاطب وجود دارد.

دیدار شعبانی بهار با وزیر ورزش

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، غلامرضا شعبانی بهار ظهر امروز با دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد.
شعبانی بهار در این خصوص گفت: گزارشی از وضعیت تیم های ملی اعم از کامپوند و ریکرو ارائه کردیم. دکتر سجادی نیز کسب مدال‌ها و توفیقات اخیر به خصوص رکوردشکنی محمدحسین گلشنی که یک دانش آموز است در رشته ریکرو و رکوردشکنی و مدال طلای پالیزبان در کامپوند را تبریک گفتند.
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان تاکید کرد: همچنین گزارشی از وضعیت مالی و مشکلاتی که در بحث تامین منابع مالی برای اعزام به مسابقات از جمله مسابقات پیش رو در آلمان و تدارک تیم های ریکرو و کامپوند به لحاظ تجهیزات داریم را خدمت وزیر ورزش مطرح کردم.
شعبانی بهار افزود: وزیر ورزش دستور دادند تا جایی که مقدور است به ما کمک شود. با توجه به اینکه رشته تیراندازی با کمان، رشته‌ای المپیکی است و در بازیهای آسیایی و قهرمانی جهان نیز حضور خواهیم داشت، دستور دادند به لحاظ مالی در بخش‌های مختلف به این فدراسیون کمک شود. وزارت ورزش از رشته‌های المپیکی به خصوص رشته‌هایی که نیازمند تجهیزات هستند حمایت می‌کند و دستور دادند این رشته‌ها مورد بررسی قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: در این دیدار که در فضای صمیمانه‌ای برگزار شد گزارشی از بازی‌های آسیایی ارائه شد. انتظار وزیر ورزش و جامعه ورزش این است که در بازی‌های آسیایی بچه‌ها خوش بدرخشند و مدال‌های خوش‌رنگی در این رشته کسب کنند و به مجموعه افتخارات ورزش کشور و رشته تیراندازی با کمان افزوده شود.
شعبانی‌بهار در پایان تاکید کرد: از عنایت ویژه دکتر سجادی تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله دستوراتی که دادند پیگیری و اجرایی شود تا در بهبود شرایط تیم ملی در بحث تجهیزات و اردوها موثر باشد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.