تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 34958

هزاران مقام روس از ترس جاسوسی از آیفون دست می‌کشند

هزاران مقام روس از ترس جاسوسی از آیفون دست می‌کشند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فایننشال‌تایمز، وزارت تجارت روسیه اعلام کرد که از فردا (دوشنبه) هر نوع استفاده از گوشی‌های آیفون برای «امور کاری» ممنوع است. وزارت توسعه دیجیتال روسیه و همچنین شرکت دولتی روس‌تک که بابت آنچه تامین ماشین جنگی روسیه در اوکراین نامیده می‌شود تحت تحریم غرب

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فایننشال‌تایمز، وزارت تجارت روسیه اعلام کرد که از فردا (دوشنبه) هر نوع استفاده از گوشی‌های آیفون برای «امور کاری» ممنوع است.
وزارت توسعه دیجیتال روسیه و همچنین شرکت دولتی روس‌تک که بابت آنچه تامین ماشین جنگی روسیه در اوکراین نامیده می‌شود تحت تحریم غرب قرار دارند، گفته‌اند که از این دستورالعمل پیروی خواهند کرد و یک سری ممنوعیت‌ها هم از قبل اعمال شده است.
ممنوعیت استفاده از آیفون، تبلت‌های آی‌پد و دیگر دستگاه‌های اپل در وزارتخانه‌ها و مؤسسات پیشرو روسیه، نشان‌دهنده نگرانی فزاینده کرملین و سرویس امنیت فدرال این کشور در مورد افزایش فعالیت‌های جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا علیه نهادهای دولتی روسیه است.
یک منبع نزدیک به یک نهاد دولتی روسیه که ممنوعیت استفاده از محصولات اپل را اجرا کرده، گفت: مسوولان امنیتی در وزارتخانه‌ها اعلام کرده‌اند که آیفون‌ها دیگر دستگاه‌های امنی به شمار نمی‌روند و باید جایگزین شوند. این مسوولان، در واقع کارکنان سرویس امنیت فدرال روسیه هستند که سمت‌های دولتی غیرنظامی مثل معاون وزیر را گرفته‌اند.
یک ماه پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در فوریه سال گذشته حمله به اوکراین را آغاز کرد، فرمانی را امضا کرد که در آن از سازمان‌های درگیر در «زیرساخت اطلاعات حیاتی» خواسته بود تا سال ۲۰۲۵ به نرم‌افزار توسعه‌یافته داخلی روی آورند. عبارت، زیرساخت اطلاعات حیاتی، یک اصطلاح گسترده است که شامل حال بهداشت و درمان، علوم و بخش مالی می‌شود.
آندری سولداتوف، کارشناس سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی روسیه گفت: مقامات واقعا معتقدند که آمریکایی‌ها می‌توانند از تجهیزات خودشان برای شنود استفاده کنند. سرویس امنیت فدرال یا همان اف‌اس‌بی مدت‌هاست که نگران استفاده از آیفون برای تماس‌های کاری بوده است، اما دولت و سایر مقامات صرفا به این دلیل که آیفون‌ها را دوست داشتند با محدودیت‌ها مخالفت کردند.
یک منبع نزدیک به این آژانس دولتی روسیه گفت که ممنوعیت‌های مشابهی از قبل در وزارتخانه‌های دارایی و انرژی و سایر نهادهای رسمی اعمال شده یا در شرف اجراست. این وزارتخانه‌ها و دولت روسیه به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخی نداده‌اند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.