تاریخ انتشار : جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر : 31060

هدف «صبح روز بعد» احترام به مخاطب بود/ فضایی قصه‌گو داشتیم

هدف «صبح روز بعد» احترام به مخاطب بود/ فضایی قصه‌گو داشتیم

هادی نعمت‌اللهی کارگردان ویژه برنامه سحر شبکه دو سیما تحت عنوان «صبح روز بعد» درباره شرایط تولید این برنامه و همچنین نحوه ورود به این مدل از برنامه‌سازی، به خبرنگار مهر بیان کرد: سحر ماه مبارک رمضان امسال از حیث اتفاقات سال گذشته‌ای که در کشور رخ داد و از سوی دیگر تقارنش با ایام

هادی نعمت‌اللهی کارگردان ویژه برنامه سحر شبکه دو سیما تحت عنوان «صبح روز بعد» درباره شرایط تولید این برنامه و همچنین نحوه ورود به این مدل از برنامه‌سازی، به خبرنگار مهر بیان کرد: سحر ماه مبارک رمضان امسال از حیث اتفاقات سال گذشته‌ای که در کشور رخ داد و از سوی دیگر تقارنش با ایام عید نوروز، سحر متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته بود.
وی ادامه داد: با مجموع این عوامل تصورم این بود که در ماه مبارک رمضان امسال چه در سحر و چه در افطار می‌تواند اتفاقی رقم بخورد که از شرایط مختلف ویژگی بسازد برای اینکه در فضای قصه‌گو یک تفاوتی روی آنتن به وجود بیاید البته با قید اینکه کار باکیفیت باشد.
نعمت‌اللهی با بیان اینکه مخاطب این را می‌فهمد که برنامه‌ساز برای او وقت گذاشته است یا نه، عنوان کرد: هدفمان این بود که مخاطب این را بپذیرد که یک تیم تصمیم گرفته‌اند به جزئیاتی فکر کنند که نتیجه‌اش احترام گذاشتن به اوست و در جزء جزء «صبح روز بعد» تلاش کردیم این موضوع وجود داشته باشد.
کارگردان برنامه «صبح روز بعد» درباره حضور دوباره فرزاد جمشیدی در برنامه‌های سحر تلویزیون با بیان اینکه در این سال‌ها هم تلویزیون از فرزاد جمشیدی محروم بود و هم او از تلویزیون، یاداور شد: برگشتن فرزاد جمشیدی به برنامه سحر یک ظرفیتی را روی آنتن آزاد می‌کرد که اگر ما باهوش باشیم می‌توانیم این را به اتفاق درست در رسانه تبدیل کنیم.
وی اضافه کرد: ما طرح این برنامه را بر اساس حضور فرزاد جمشیدی طراحی کردیم، ما برای هرکدام از این قصه‌ها پژوهش داریم، کتاب داریم و متن داریم و همه اینها را به فرزاد می‌دهیم و او از برنامه که فارغ می‌شود، مطالعه‌اش بلافاصله برای اجرای بعدی آغاز می‌شود.
نعمت‌اللهی با اشاره به دکور متغیر و چرخان برنامه «صبح روز بعد» گفت: پرده‌های قصه‌گویی می‌توانست با دکوری بسیار ساده‌تر اجرا شود، اما دغدغه ما این بود که دقیقاً مانند یک تئاتر باشد گرچه سختی دارد اما به همان موضوع ارزش قائل شدن برای مخاطب بازمی‌گردد.
کارگردان برنامه «صبح روز بعد» با بیان اینکه ما ۱۰۰ درصد آنچه را از قبل برای این برنامه و آیتم‌های آن طراحی کرده بودیم اجرا کردیم، عنوان کرد: حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در واپسین روزهای سال گذشته از این برنامه بسیار مایه دلگرمی ما بود این را از حیث پشتیبانی از اسپانسر نمی‌گویم از این جهت است که وقتی اتفاقی این چنینی می‌خواهد رخ دهد آدم‌های همدل فراتر از مناسبات سازمانی‌شان کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه همدلی بین اجزای مختلف تیم تولید این برنامه بی‌نظیر بود، گفت: «صبح روز بعد» می‌تواند شروع یک نوع از برنامه‌سازی در تلویزیون باشد که فقدانش سالهاست وجود دارد و این جنس از اتفاقات باید زیاد در تلویزیون تکرار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.