تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 44050

نیویورک‌تایمز: آمریکا از حمله به یمن نگران است

نیویورک‌تایمز: آمریکا از حمله به یمن نگران است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد، آمریکا در ضمن تشکیل به اصطلاح «ائتلاف تضمین آزادی کشتی‌رانی در دریای سرخ» به بررسی امکان حمله به مواضع ارتش یمن پرداخت اما بنا به چند دلیل هنوز تصمیمی برای اجرای این حملات نگرفته است. نیویورک

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد، آمریکا در ضمن تشکیل به اصطلاح «ائتلاف تضمین آزادی کشتی‌رانی در دریای سرخ» به بررسی امکان حمله به مواضع ارتش یمن پرداخت اما بنا به چند دلیل هنوز تصمیمی برای اجرای این حملات نگرفته است.
نیویورک تایمز در ادامه نوشت، چند مقام دولت آمریکا بیان داشتند، یکی از این نگرانی‌ها فروپاشیدن آتش بس شکننده‌ای است که بین عربستان سعودی و انصارالله یمن حاصل شد.
از زمانی که مداخله نظامی عربستان در یمن شروع شد صدها هزار نفر در حملات هوایی و درگیری‌ها و همچنین در اثر بیماری و گرسنگی جان باخته‌اند.
در پی مذاکرات سال ۲۰۲۲ آتش‌بس بدون یک توافق رسمی بین دو طرف به طور عمده برقرار شده است.
دولت جو بایدن همچنین شدیدا نگران است که جنگ در غزه در اثر حملاتش به ارتش یمن به سطح یک درگیری گسترده‌تر در منطقه برسد.
به نوشته نیویورک‌تایمز، حمله به اهداف انصارالله ممکن است سریعا به سطح حملات تلافی جویانه‌ای بین کشتی‌های نیروی دریایی آمریکایی و این گروه و حتی باز شدن پای ایران به این نبرد منجر شود.
تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا برای یمن اخیرا از سفرش به منطقه بازگشت. او در جریان این سفر و در دیدار با شرکای آمریکا درباره امنیت دریایی و رسمیت بخشیدن به آتش‌بس عربستان و انصارالله صحبت کرد.
لندرکینگ در یک مصاحبه بیان کرد: «همه به دنبال راهی برای کاستن از تنش‌ها هستند. این ایده در کار نیست که منطقه وارد یک جنگ گسترده‌تر شود بلکه قرار است با استفاده از ابزارهای در اختیار ما حوثی‌ها تشویق به جلوگیری از رفتار بی مهابای خود شوند.»
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.