تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 34157

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید گیاهان دارویی

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کرامتی صبح یک شنبه در آئین اختتامیه جشنواره برداشت گل محمدی روستای عنصرود اظهار کرد: نزدیک شش هزار هکتار انواع گیاهان دارویی مانند گل محمدی در استان تولید شده و ۱۳ هزار هکتار نیز زیر کشت است. وی سپس افزود: بیش از ۴۰ هزار گیاه دارویی داریم که به لحاظ

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کرامتی صبح یک شنبه در آئین اختتامیه جشنواره برداشت گل محمدی روستای عنصرود اظهار کرد: نزدیک شش هزار هکتار انواع گیاهان دارویی مانند گل محمدی در استان تولید شده و ۱۳ هزار هکتار نیز زیر کشت است.
وی سپس افزود: بیش از ۴۰ هزار گیاه دارویی داریم که به لحاظ اقتصادی و ارزش افزوده مختص استان ما هستند.
وی ادامه داد: بحث صنایع تبدیلی مشکل اصلی ما است، خام فروشی می‌کنیم و محصولات با ارزش در بازار تهران به فروش می‌رسد. به صورت منظم کمیته فنی گیاهان دارویی را در سطح استان برگزار می‌کنیم و براساس تصمیمات گرفته شده در خصوص افزایش سطح زیر کشت و استفاده از اقلام اصلاح شده گام‌های موردی برداریم.
وی افزود: پس از استان فارس در تولید گیاهان دارویی رتبه دوم کشور را کسب کردیم و تلاش می‌کنیم تا زنجیره گیاهان دارویی را در استان ایجاد کنیم و کارخانه مربوط به این گیاهان دارویی نیز احداث شود و صندوق توسعه بخش کشاورزی آماده است تا در این زمینه تسهیلاتی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.