تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 44405

نکته رمزگشایی نشده تراکتور برابر صنعت‌ نفت چه بود؟

نکته رمزگشایی نشده تراکتور برابر صنعت‌ نفت چه بود؟

سجاد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی فنی از برد تراکتور برابر صنعت‌نفت آبادان اظهار کرد: قبل از هر حرفی درباره بازی تراکتور مقابل صنعت نفت، می‌خواهم از گل سر سبد فوتبال ایران یعنی تاجداران حرفه‌ای و سکونشینان شهیر فوتبال ایران بگویم، که همچون نگین درخشان بر تارک هواداری فوتبال ایران و آسیا می‌درخشند

سجاد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی فنی از برد تراکتور برابر صنعت‌نفت آبادان اظهار کرد: قبل از هر حرفی درباره بازی تراکتور مقابل صنعت نفت، می‌خواهم از گل سر سبد فوتبال ایران یعنی تاجداران حرفه‌ای و سکونشینان شهیر فوتبال ایران بگویم، که همچون نگین درخشان بر تارک هواداری فوتبال ایران و آسیا می‌درخشند و تاریخ فوتبال آذربایجان، ایران و آسیا، نام این یار دوازدهم و شیر مردان سکونشین را، به وفا، صفا و به فرهنگ والایش برای همیشه در قلب خود خواهد داشت و در توصیف هواداران تراکتور باید گفت که برای شناخت عظمت و شکوه آنها، حتما باید در تبریز و در ورزشگاه باشید تا معنی هواداران تراکتور را بدانید.
او ادامه داد: تراکتور در حد و اندازه‌های خود تراکتور و فوتبال آذربایجان ظاهر شد و می‌توان گفت یک فوتبال ناب زیبا و تراکتوری-بارسایی به نمایش گذاشت. به جرات می‌توان گفت این بازی در حد خود، استاندارد بود و حتماً می‌تواند، یکی از زیباترین بازی‌های لیگ‌برتر لقب بگیرد. این بازی دارای کار گروهی، ترکیبی و تاکتیکی بود.
این کارشناس فوتبال گفت: ارتباط خطوط سه گانه تراکتور به بهترین شکل انجام می‌شد و مثلث‌هایی زیبا در فضاهای کوچک ایجاد می‌شد. خلاقیت، سرعت، کار انفرادی، کار گروهی، گل، شوت از راه دور و ایجاد موقعیت‌های خوب به وفور دیده می‌شدند و در یک کلام در این بازی تیم (تراکتور)، تیم بود.
حسین‌زاده با اشاره به روحیه سیری ناپذیری تراکتور برابر صنعت‌نفت گفت: این بازی از معدود بازی‌های تراکتور و لیگ بود که این تیم پس از به ثمر رساندن گل اول، اشتیاق خود را برای گل‌های بیشتر از دست نداد و بازیکنان تراکتور همچنان با شور و هیجان فراوان که آن را از سکوها می‌گرفتند به دنبال گل‌های بیشتری بودند که به آن رسیدند. البته در این بازی با توجه به اینکه حریف پرس از بالا را در دستور کار خود نداشت، دفاع سه نفره تراکتور به راحتی می‌توانست بیلدآپ (بازی‌سازی از خط دفاع) را به خوبی انجام داده و با ارتباط منطقی خطوط سه گانه، به فاز حمله و منطقه باکس حریف برسد و صحنه‌های زیبای فوتبالی را خلق کند.
او اذعان کرد: سعید کریم‌آذر جوان وجویای نام است که الحق‌والانصاف پا جای پای بزرگان گذاشته است و نوید ظهور یک ستاره دیگر از دیار قهرمان خیز آذربایجان را می‌دهد که نشاط بسیار زیادی را به سمت چپ تراکتور بخشیده بود. در همان سمت مهدی هاشم‌نژاد با تکیه بر دوندگی، تکنیک و سرعت خود، طراوت خوبی را به این تیم بخشیده بود. دفاع کم دردسر تراکتور در این بازی، کار بازی‌سازی را به خوبی انجام می‌داد و یکی از مدافعین حتی در قامت گلزن هم ظاهر شد.
این کارشناس فوتبال اضافه کرد: خط هافبک تراکتور با وجود بازیکنان خلاقی همچون آلوز، گوستاوو، مهدی حسینی و دیگر نفرات انصافاً عملکرد خوبی داشت و در زمان دفاع و حمله به موقع عمل می‌کردند و شیفت کردن مناسب و اضافه شدن، باعث برتری عددی تراکتور در اکثر صحنه‌ها شد. اما در بحث مهاجم هدف و تمام کننده هنوز حرف باقی‌ست.
او با بیان اینکه یک نکته تاکتیکی رمز گشایی نشده گفت: در زمان‌هایی از بازی، حضور ریکاردو آلوز در خط دفاعی و چسبیده به دفاع بود، باتوجه به اینکه آلوز ذاتاً یک هافبک طراح  و روبه جلو است که در کار دفاعی چندان توفیقی ندارد، باید دید چرا تا این حد به دفاع نزدیک می‌شد؟ و این خود به خود یک رمز است که بازگشایی نشده، رمزی که شاید آگاهانه و از راز و رمزهای کار مربی بزرگی مثل خمس باشد.
این کارشناس فوتبال گفت: بازیکنان تراکتور پس از به ثمر رسیدن گل‌ها کمی خودخواه‌تر شدند، که اگر کار خوب و بازی خوب خود را کمی با چاشنی گذشت همراه می کردند، زیبایی کارشان دوچندان می‌شد و چه بسا گل‌های بیشتری هم به ثمر می‌رسید.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.